SUV Škoda Kamiq oficiálne: pozrite sa aj do kufra a na motory

Kľúčové informácie a rozsiahla fotogaléria nového malého SUV Škoda Kamiq.
Vydané  Text: 
Škoda Kamiq je konečne odhalená. Najmenšie SUV od mladoboleslavskej automobilky má potenciál stať sa absolútnym bestsellerom svojej kategórie a očakáva sa, že zasadí tvrdú ranu konkurenčným značkám, ktoré majú už svoje malé SUV-čka na trhu dlhší čas. SUV Škoda Kamiq sa predstavuje v podobe, ktorá korešponduje s dizajnom koncepčného automobilu Škoda Vision X. Odlišností je tak málo, že môžeme hovoriť o podobnosti takmer jedna k jednej, čo slúži ku cti značky Škoda. Stále sme totiž svedkami toho, že dizajnéri sa pri konceptoch vybláznia, ale do sériovej výroby sa dostane iba hrubý charakter konceptu. Spoločne s odhalením Škody Kamiq dnes už naisto vieme, že v porovnaní s čínskou verziou bude tá európska krajšia.
### O „kúsok“ menší ako Karoq SUV Škoda Kamiq stojí na koncernovej modulárnej platforme MQB A0 a proporciami sa zaraďuje pod model Karoq. Dĺžka vozidla dosahuje 4 241 mm, šírka 1 793 mm a výška malého esúvečka (či skôr crossoveru) je 1 531 mm. Rázvor kolies s dĺžkou 2 651 mm je iba o centimeter kratší ako v Karoqu (2 638 mm). Ak porovnávame celkovú dĺžku, Karoq je väčší o 14 centimetrov (4 382 mm). Kamiq ponúkne batožinový priestor s maximálnou kapacitou 1 395 litrov, pričom vo východiskovej konfigurácii zadných sedadiel má kufor rovných 400 litrov. Pôsobivý je údaj, že v Kamiqu odveziete náklad s dĺžkou takmer dva a pol metra.
Na čom Škoda zapracovala, sú popri Simply Clever riešeniach aj bezpečnostné systémy. Škoda Kamiq ponúkne prakticky všetky moderné technológie slúžiace k zvyšovaniu komfortu a bezpečnosti, za príplatok môžete mať pred sebou aj digitálny prístrojový panel. Je výborné, že automobil umožní integráciu technológií ako ochrana chodcov, proaktívna ochrana posádky pri náraze, multikolízna brzda, Lane Assist, adaptívny tempomat, automatické brzdenie v meste v prípade hroziacej nehody či parkovací asistent, lenže za takú zadnú cúvaciu kameru si budete musieť stále priplatiť.
### Základom je už tradične slabší trojvalec Motory pod prednou kapotou splňajú normu Euro 6d-Temp a Kamiq prichádza s pohonom predných kolies. Základom je litrový benzínový trojvalec 1.0 TSI s maximálnym výkonom 70 kW (95 k) a maximálnym krútiacim momentom 175 Nm. Bude konfigurovateľný výhradne s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Paleta benzínových motorov ďalej pozostáva z taktiež litrového trojvalca 1.0 TSI, ale s nastavením na maximálny výkon 85 kW (115 k), max. krútiacim momentom 200 Nm. Táto verzia motora bude k dispozícii so 6-stupňový manuálom a tiež so 7-stupňovou automatikou DSG.
Najvýkonnejším benzínovým motorom je štvorvalec 1.5 TSI s maximálnymi parametrami 110 kW (150 k) a 250 Nm. Tento motor umožní aj vypínanie dvojice valcov v prípade nízkej záťaže, čo by malo šetriť palivo. Aj tento motor si budete môcť zadovážiť so 6° manuálom alebo automatikou DSG. Naftové agregáty našli jediného reprezentanta, pod kapotou Kamiqu bude pracovať 1.6 TDI s max. výkonom 85 kW (115 k) a max. krútiacim momentom 250 Nm. Samozrejmosťou je katalyzátor SCR, v ponuke konfigurácii sa popri štandardnej 6-stupňovej manuálnej prevodovke opäť objaví aj príplatkový 7-stupňový automat DSG. Ekologickým variantom bude verzia 1.0 G-TEC s max. výkonom 66 kW, ako palivo bude využívať benzín a stlačený zemný plyn.
Najmenšie SUV od Škody dokáže do určitej miery upravovať jazdné vlastnosti prostredníctvom voľby jazdných režimov, vodič má k dispozícii režimy Normal, Sport, Eco a Individual.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia