Trump drží európsky autopriemysel a Slovensko v šachu. VW príde o miliardy.
Vyššie clá môžu zničiť európske autá v USA. Volkswagen príde až o 2,5 miliardy eur a veľkým problémom je aj nikdy nekončiace rokovanie o Brexite.
Vydané Text: Erik Stríž
### Brexit je čerešničkou na torte neistoty
Negatívne obavy v autopriemysle vyvoláva aj nikdy nekončiace vyjednávanie o Brexite. Britskí výrobcovia vyvážajúci vozidlá mimo krajiny a európski výrobcovia dovážajúci do Veľkej Británie dnes nevedia, ako bude vyzerať ich obchod čo i len za rok. Najnovšie správy hovoria o oddialení Brexitu na rok 2021, pre výrobcov to však opäť znamená uvedenie do ďalšej neistoty. Namiesto ujasnenia zreteľných a všetkými stranami akceptovaných obchodných pravidiel dnes značky netušia, či budú môcť podnikať slobodne a či má zmysel prijímať objednávky na nové vozidlá z daných trhov.
Napríklad značka Honda vo Veľkej Británii práve pre hroziaci tvrdý Brexit neotáľa a prijíma opatrenia, aby zamedzila budúcim problémom. Zatvorenie závodu v Swindone sa však neudeje okamžite, správy hovoria o definitívnom skončení výroby v roku 2021. Honda vo svojom oficiálnom vyjadrení Britániu nešetrí, píše o „bezprecedentných zmenách v globálnom automobilovom priemysle“.
Ukončenie výroby znamená postupne prepustenie až 3 500 zamestnancov a ďalších tisícov ľudí, ktorí pracujú pre dodávateľské spoločnosti. Týchto dodávateľských spoločností môžu byť až desiatky, pretože región sa medzičasom stal na Honde veľmi závislým – práve tak, ako je Slovensko závislé od výroby spoločností Volkswagen, KIA Motors, Jaguar Land Rover a PSA Groupe Slovakia.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia