CUPRA predstavuje najkrajšie SUV tohto roka! Pod kapotou skrýva viacero prekvapení:

Neprešli ani dva mesiace od začiatku nového roka, no španielska automobilka CUPRA sa postarala o horúceho kandidáta na najkrajší SUV koncept roku 2019.
Vydané  Text: 
Napriek tomu, že automobilka CUPRA označuje novinku Formentor len za koncept pre ženevský autosalón, k sériovému vyhotoveniu nemá veľmi ďaleko. Novinka zaujme na prvý pohľad najmä dynamickým vzhľadom. **Nechýbajú ostré hrany, dlhá a nízko položená predná kapota či štýlové LED svietenie, veľkým prekvapením je použitie kruhových hmlových svetlometov.** Zboku prezrádza Formentor svoj offroadový charakter, bohaté oplastovanie sa potom plynulo napája na zadnú časť, kde zaujmú spojené reflektory a až 4 koncovky výfuku. **Štúdia Formentor je o niečo nižšia ako sériový model CUPRA Ateca, čo zvýrazňuje jej športový charakter.**
> „Výrazný dizajn štúdie CUPRA Formentor je založený na perfektných proporciách, výrazných líniách, modelovaných plochách a elegantnej farebnej koncepcii. Som presvedčený, že CUPRA Formentor vyvoláva nefalšovanú túžbu,“ povedal Alejandro Mesonero-Romanos, riaditeľ dizajnu. Expresívny dizajnový jazyk bol použitý aj pri návrhu interiéru, ktorý sa zásadne odlišuje od akýchkoľvek predchádzajúcich modelov značiek CUPRA a SEAT. Pri otvorení dverí sa rozsvieti unikátne uvítacie osvetlenie, ktoré zvýrazní kožený športový volant a škrupinové sedadlá. **Kokpit doslova obopína vodiča a spolujazdca vpredu, horizontálne členený prístrojový panel plynulo prechádza do výplní predných dverí.** Prvky z tmavého chrómu a lesklé čierne akcenty dodávajú kabíne vzhľad premium. Karbónové operadlá škrupinových sedadiel symbolizujú ľahkosť a športový charakter. Vodič štúdie CUPRA Formentor sedí nižšie, v ergonomickejšej polohe.
Všetky dôležité informácie sa vodičovi prehľadne zobrazujú na digitálnom združenom prístroji, navigačný systém má panoramatický dotykový displej s uhlopriečkou 25,4 cm (10”). Tento displej, odsadený od hornej časti prístrojového panelu, súčasne slúži na ovládanie množstva funkcií vozidla a digitálnej konektivity posádky. Zaujímavé veci sa pritom odohrávajú aj pod kapotou. **Koncept v sebe ukrýva plug-in hybridné ústrojenstvo s vysokým výkonom na úrovni 180 kW (245 k).** Vďaka lítiovo-iónovej akumulátorovej batérii s relatívne veľkou kapacitou, ktorá sa dá nabíjať aj z vonkajšieho zdroja, má CUPRA Formentor dojazd s rýdzo elektrickým pohonom do 50 km podľa novej metodiky WLTP (čo predstavuje ekvivalent približne 70 km v cykle NEDC).
Elektromotorom pomáha aj klasický spaľovací agregát TSI, ktorého technické údaje zatiaľ neboli presne špecifikované. Samotný prenos výkonu na prednú nápravu zabezpečuje dvojspojková automatická prevodovka DSG. **Napriek tomu, že Formentor je viac štýlovým crossoverom než plnohodnotným SUV, elektrický pohon má zaručovať náhon aj na zadnú nápravu.** CUPRA Formentor bude mať premiéru na tohtoročnom ženevskom autosalóne, kde bude mať verejnosť možnosť po prvý raz vidieť štúdiu, poskytujúcu **výhľad na budúcnosť športovej značky.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!