Toto s novým autom nikdy nerobte! Prečítajte TOP 5 najčastejších chýb majiteľov nezabehnutých áut:
Nesprávne zabehnutie nového motora môže vážne ovplyvniť životnosť a poruchovosť vášho vozidla.
Vydané Text: Peter Orosz
Využívanie plnej akcelerácie a zdržiavanie sa vo vysokých otáčkach
Prvé dva body patria k najčastejším prehreškom väčšiny neinformovaných vodičov. **Výsledkom extrémnej záťaže od prvých kilometrov môžu byť zapečené piestne krúžky.** To sa postupne odzrkadlí napríklad vo vyššej spotrebe motorového oleja. Samozrejme, nejde o jediný problém, ktorý sprevádza necitlivé zachádzanie s novým motorom a **pripraviť sa môžete aj na klepanie ložísk kľukového hriadeľa.** Okrem motora si treba dávať pozor aj na iné mechanické súčasti ako napríklad brzdy, diferenciály a taktiež prevodovku. Pokiaľ ste sa od prvej chvíle za volantom nového auta správali ako Mika Häkkinen na Arktickej rely, **môžete časom počítať s veľmi vážnymi problémami,** ktoré sa prejavia až po najazdení väčšieho počtu kilometrov.Využívanie tempomatu
Pri zabiehávaní nového motora je veľmi dôležité priebežne striedať úroveň otáčok a záťaže kladenej na agregát. **Ide o veľmi dôležitú časť zabiehavania a je kľúčové, aby auto pracovalo v rôznych kondíciách.** Neodporúčame preto po kúpe nového auta vyraziť na dlhú diaľničnú cestu, kde by ste využívali len prednastavenú rýchlosť a úzke pole využívaných otáčok.Krátke trasy
Krátke trasy nie sú dobré, pretože sa počas nich nestihne motor úplne zahriať a nedochádza ani k riadnej cirkulácii oleja. Počas prvých kilometrov je dôležité, aby sa **pri každej jazde dostali súčasti motora na pracovnú teplotu a rozťažnosť tak, aby sa správne zabiehavali na výrobcom odporúčanej teplote v prevádzkovom stave.**Ťahanie prívesu
Pokiaľ máte vozidlo, ktoré disponuje ťažným zariadením, odporúčame vám neťahať za autom ťažký náklad pokiaľ nie je auto riadne zabehnuté. **Príves totiž ukladá na pohonné ústrojenstvo väčšiu záťaž a vyžaduje si tiež využívanie vyšších otáčok pri zrýchlení.** Okrem motora však vyžadujú zábeh aj brzdy a pneumatiky. **Tie nemusia v počiatočnom období poskytovať úplnú brzdiacu silu či adhézne schopnosti, na aké sme pri zabehnutých vozidlách zvyknutí.**
Auto, Headline, Najvážnejšie Chyby, Nový Motor, Prvé Kilometre, Rady, Tipy, Top 5, Triky, Video, Zabiehanie
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia