Kórejčania skopírovali interiér Audi! Neuveríte, aká značka si to dovolila.

Novinka s interiérom podobným modelom Audi sa bude predávať aj na Slovensku.
Vydané  Text: 
Kórejská automobilka SsangYong vždy zápasila s dizajnom svojich vozidiel. Neobyčajné tvary starších modelov ocenil len máloktorý Európan, no čoskoro príde veľká dizajnová revolúcia. **V Ženeve predstaví automobilka úplne novú generáciu kompaktného SUV s názvom Korando.** Dizajn karosérie s ostrejšími tvarmi je na prvý pohľad modernejší a pôsobí robustným dojmom. Celok dotvárajú aj Full LED svetlomety s vertikálnymi hmlovkami.
Masívnejší c-stĺpik naznačuje nárast rozmerov v batožinovom priestore, ktorý zákazníci považovali pri predchádzajúcej generácii za nedostatočný. Po novom tak bude v základnom usporiadaní dostupných až 551 litrov priestoru. Ešte zaujímavejšie zmeny sa však odohrali v interiéri. **Palubná doska svojim vypracovaním a architektúrou až nápadne pripomína modely nemeckého Audi, od ktorých preberá charakteristické prepojenie ventilácie s ozdobnou lištou a podobne umiestnený displej infotainmentu natočený na vodiča.** Hlavný displej multimediálneho systému má dosahovať až 10,25-palca, menší 9-palcový sa ukrýva v kaplnke prístrojov. Automobilka tiež sľubuje nastaviteľné ambientné osvetlenie vo dverách a na palubnej doske pred spolujazdcom.
Ani po stránke bezpečnostnej techniky nebude chcieť kórejský výrobca zostať pozadu. Korando tak ponúkne inteligentný adaptívny tempomat, funkciu krízového automatického brzdenia, funkciu udržiavanie jazdy v pruhu alebo tiež systém sledovania únavy vodiča. O technike pod kapotou zatiaľ nemáme potvrdené informácie, očakáva sa však naftový štvorvalec s objemom 1,6 litra zdieľaný s modelmi XLV a Tivoli. **Novinkou bude benzínová 1,5-ka s preplňovaním, ktorej bude v budúcnosti vypomáhať aj elektromotor pripravovanej hybridnej verzie.** Po premiére na ženevskom autosalóne by sa Korando malo dostať aj na slovenský trh, kde sa v ponuke zaradí nad mestské SUV Tivoli.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!