Revolučné koleso zvyšuje výkon auta o desiatky koní. Namontovať si ho môžete aj vy!

Kolesá prejdú revolúciou.
Vydané  Text: 
Americká spoločnosť Orbis Wheels vylepšila viac ako sto rokov starý koncept Ferdinanda Porsche tak, aby sa dal aplikovať na moderné vozidlá. **Koleso s vlastným pohonom by si v budúcnosti mohli vodiči namontovať na akékoľvek vozidlo, čím by dokázali zvýšiť výkon sústavy alebo premeniť auto s pohonom jedinej nápravy na štvorkolku.** Návrh počíta s ľahkým elektromotorom o výkone 37 kW osadeným od osi kolesa, ktorého pastorok zapadá do ozubenia na vnútornej strane disku. Takto vybavené koleso sa dokáže postarať o plnohodnotný pohon aj brzdenie vozidla. Na vnútornej strane disku sa totiž nachádza aj neštandardne tenký brzdový kotúč s väčším priemerom, vďaka ktorému sa konštruktérom podarilo ušetriť až 60 % na hmotnosti.
Prvé experimentálne kusy tohto kolesa namontovala spoločnosť na testovaciu Hondu Civic, čím nielen zvýšili jej výkon o 74 kW (100 k), ale vďaka ich umiestneniu na zadnej náprave premenili vozidlo na plnohodnotnú štvorkolku. Nevýhodou môže byť zdroj energie pre kolesá, ktoré využívajú dodatočne nainštalované batérie o kapacite 13,3 kWh. Najmä tie nesú najväčšiu zodpovednosť za navýšenie pohotovostnej hmotnosti auta o celých 82 kilogramov. O pohon prednej nápravy sa potom aj naďalej stará konvenčná spaľovacia jednotka kombinovaná so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. **Vďaka akumulátorom si však takto vylepšená Honda vystačí aj s čisto elektrickým pohonom do vzdialenosti 50 km.** Výbornou správou tiež je, že pred montážou tejto technológie nie sú potrebné žiadne významné úpravy vozidla. To v preklade znamená, že **kolesá s vlastným pohonom môžu byť nainštalované na akýkoľvek druh vozidla,** vrátane starších modelov. ZAUJÍMAVOSŤ: O aplikáciu podobného konceptu sa v minulosti pokúšali viaceré spoločnosti, no všetci zápasili s hmotnosťou mechanizmu. Práve tento problém sa firme Orbis Wheels podarilo vyriešiť **iným umiestnením ľahšieho elektromotora v kolese, čím v kombinácii s modifikovaným riešením bŕzd** znížili hmotnosť konceptu o viac ako 60 % v porovnaní s predchádzajúcimi návrhmi.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia