39 značiek áut, ktoré zvolávali do servisov najčastejšie v roku 2018

Pre niekoho môže byť táto štatistika dôvodom na stratu dôvery k tej či inej značke, iní práve takto zisťujú, ktorý výrobca je zodpovedný a svoje modely zvoláva z preventívnych dôvodov.
Vydané  Text: 
Server car-recalls.eu dlhodobo monitoruje všetky zvolávacie akcie prebiehajúce v Európe a pravidelne publikuje mesačné štatistiky. Tentokrát sa do našej pozornosti dostala štatistika za celý rok 2018, do ktorej bolo zahrnutých až 39 výrobcov automobilov a okrem počtu zvolávacích akcií portál uvádza aj počet vozidiel, ktorých sa akcie týkali. Hodnotiť spoľahlivosť automobilov a ich výrobcov na základe počtu zvolávacích akcií nie je korektné, pretože návšteva servisu sa v takomto prípade deje z preventívneho dôvodu a svojím spôsobom sa jedná o dobrú voľu výrobcu, že sa verejne prizná aj k najmenším nedokonalostiam a poruchám. Preto je veľmi nesprávne vnímať nasledovný rebríček ako rebríček spoľahlivosti jednotlivých automobilových značiek. Najlepšie z uvedeného rebríčka vychádza značka Mercedes-Benz, ktorá za rok 2018 zrealizovala dovedna 36 zvolávacích akcií, ktoré sa týkali celkovo 17 modelov automobilov. Mercedes je nasledovaný Volkswagenom a Peugeotom, pričom u nás najpredávanejšia česká Škoda mala za celý rok iba tri zvolávačky. Taliansky FIAT, ktorý je neslávne známy častými servisnými poruchami vozidiel, počas roka 2018 ohlásil štyri zvolávacie akcie. Medzi značky, ktoré nadštandardne dbali na prevenciu problémov a bezplatné odstraňovanie nedostatkov, sa zaradili aj Toyota, Mitsubishi, Ford, Citroen, Opel, Renault či BMW.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia