5 dôvodov, prečo by ste si mali kúpiť BMW X3 M a X4 M Competition

Minulý týždeň automobilka BMW predstavila svoje historicky prvé M verzie modelov X3 a X4. Kompaktné esúvečka sa tak dočkali špičkového výkonu a vrcholovej jazdnej dynamiky.
Vydané  Text: 
Pre niekoho sú esúvečka katastrofálny trend svedčiaci o nevkuse väčšinového zákazníka, ale pravdou ostáva, že tento typ automobil vlastne nie je vôbec nový a keby sme chceli nahliadnuť **hlbšie do histórie automobilizmu**, tak pôvodné automobily sa viac podobali viac na súčasné SUV než na sedany, kombi, kupé či fastbacky. Dať týmto trendovým automobilom výkonný motor a vybaviť ich doplnkovou technikou, ktorá dokáže aj cestu do práce spraviť adrenalínovou, je preto prirodzeným vývojom, s ktorým nemôžeme mať problém.
Novinky boli predstavené tak, že sa niekomu môže mýliť ich značenie a vlastnosti. Platí, že športovo vylepšenými verziami konvenčných modelov X3 a X4 sú tie s prívlastkom M. Ak chcete ešte viac výkonu a niekoľko doplnkových funkcií, pre vás sú určené verzie s prívlastkom M Competition, ktoré sú tým najvýkonnejším variantom od výrobcu. Nižšie uvádzame päť dôvodov, pre ktoré by ste si určite mali novinky zakúpiť:
### #1 Najvýkonnejší 6-valec v histórii Pod kapotou oboch vozidiel verzie M pracuje benzínový radový 6-valec. Najvýkonnejší, aký sa kedy nachádzal vo vozidlách BMW M. Zo zdvihového objemu tri litre dokážu vytlačiť maximálny výkon 353 kW (480 k) a krútiaci moment 600 Nm. Verzie M Competition dostali rovnaký motor výkonnejší o ďalšách 22 kW (30 k) s finálnym max. výkonom 375 kW (510 k). Spolupracuje s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic s funkciou Drivelogic.
### #2 Vyladený športový charakter Automobily X3 M a X4 M disponujú pohonom všetkých štyroch kolies xDrive, ale systém preferuje zadné kolesá. K dispozícii sú dva jazdné režimy pohonu všetkých kolies, aktívny M diferenciál a tri úrovne nastavenia elektronicky riadených tlmičov. Okrem toho vo vozidlách nájdete posilňovač riadienia M Servotronic s variabilným prevodom a výkonné kompozitné brzdy, taktiež zo série M. Stabilizačný systém DSC možno úplne vypnúť. Verzie BMW X3 M aj BMW X4 M zrýchľujú z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a verzie Competition už za 4,1 sekundy.
### #3 Vylepšená estetika Športovo ladené modely sú od konvenčných verzií odlišné nielen nastavením podvozka a motora, ale aj vizuálne. Súčasťou štandardnej výbavy 20- a 21-palcové M disky kolies z ľahkých zliatin, doplnky na karosérii zlepšujúce aerodynamiku a privádzanie chladiaceho vzduchu k motoru. Štandardom sú LED svetlomety, výfukový systém M Sport a od apríla budú v predaji aj estetické a funkčné doplnky M Carbon, ktoré prepletajú plastové časti vozidla o karbón. Nechýbajú ani ozdobné M lišty na prahoch dverí, upravený dizajn prednej masky a farebné akcenty v interiéri.
### #4 Karosárske vyhotovenie SUV a SUV kupé SUV a SUV kúpé sú trendy. A ešte dlho budú, ukazovatele sa zhodujú na tom, že záujem o tento segment automobilov porastie nielen v Číne, ale aj v Európe. BMW označuje svoje esúvečka ako SAV (Sport Activity Vehicle) a SUV kupé akronymom SAC (Sport Activity Coupe).
### #5 Stále ide o čistokrvné BMW M Nech sú už názory internetových diskutujúcich akékoľvek, pravdou ostáva, že modely X3 aj X4 boli kompletne vyvinuté v BMW a neexistuje dôvod, pre ktorý by mali byť tieto vozidlá znehodnocované iba preto, že majú vyššiu svetlú a celkovú výšku. Interiér zachováva vysoký kvalitatívny i estetický štandard výrobcu a verziám M a M Competition venoval mimoriadnu pozornosť. Rozhodne teda neplatí, že by sa z M stala lacná nálepka bez vplyvu na motor a dynamiku. Zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 4,1 sekundy rozhodne nie je tuctovou záležitosťou!




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia