BMW má dokonalú verziu svojej sedmičky, jej spotreba je neuveriteľná!

BMW 745Le je technologicky najvyspelejšou verziou modelového radu číslo sedem. Bayerische Motoren Werke predviedlo novinku v súvislosti s iba pred niekoľkými dňami ohláseným faceliftom.
Vydané  Text: 
Nech stojíte v rade kritikov alebo priaznivcov faceliftu nového radu 7, v každom prípade musíte uznať, že verzia 745Le je úžasným kusom auta. Pohon viac ako päťmetrovej limuzíny je zabezpečený hybridne, teda konvenčnému spaľovaciemu motoru vo významnej miere asistuje elektrický pohonný systém. Benzínový šesťvalec so zdvihovým objemom 2 998 cm3 a max. výkonom 210 kW (286 koní, 450 Nm) je podporený elektrickým motorom s max. výkonom 83 kW (113 koní) a max. krútiacim momentom 265 Nm. Spojením oboch motorov automobil poskytne maximálny krútiaci moment ohromných 600 Nm a max. spoločný výkon 290 kW (394 koní).
Rozdiel medzi verziami 745e a 745Le spočíva v dĺžke vozidla: variant s názvom L reprezentuje anglický výraz „long“, teda „dlhý“, písmeno e značí prítomnosť asistenčného elektrického motora. Predĺžená verzia má rozmery 5 260×1 902×1 479 mm a rázvor kolies dosahuje 3 210 mm.
Vďaka tomu BMW 745e zrýchľuje z nuly na 100 km/h už za 5,2 sekundy, verzia 745Le xDrive už za 5,1 sekundy a dosahuje kombinovanú spotrebu benzínu iba 2,6 až 2,3 l/100 km! Ak berieme do úvahy hmotnosť vozidla 2 110 kg, znie to skoro neuveriteľne. Prevodovka je, samozrejme, 8-stupňová automatická. Na nabíjacej stanici s výkonom 3,7 kW (16A / 230V) potrvá nabíjanie 4,4 hodiny, pričom priemerná energetická spotreba v elektrickom režime dosahuje 15.1-15.4 kWh. BMW 745Le sa dá nabíjať pomocou kábla, ale aj počas jazdy princípom rekuperácie energie pri spomaľovaní a brzdení.
Výrobca si dal záležať aj na tom, aby sa 745e (resp. dlhšia 745Le) po facelifte dočkala lepších výsledkov v čisto elektrickom dojazde. S Li-ion batériou s kapacitou 12 kWh umožňuje elektrický dojazd na úrovni 50-55 kilometrov a maximálnu rýchlosť až 110 km/h. Nová sedmička teda jazdí na elektrinu o 20 km/h rýchlejšie ako jej predfaceliftová verzia. Ak sa zapojí aj spaľovací pohon, rýchlosť limuzíny bude elektronikou zastavená na 250 km/h. Príchod novej sedmičky po facelifte do predajní je naplánovaný na apríl tohto roka.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia