BMW má dokonalú verziu svojej sedmičky, jej spotreba je neuveriteľná!
BMW 745Le je technologicky najvyspelejšou verziou modelového radu číslo sedem. Bayerische Motoren Werke predviedlo novinku v súvislosti s iba pred niekoľkými dňami ohláseným faceliftom.
Vydané Text: Erik Stríž
Rozdiel medzi verziami 745e a 745Le spočíva v dĺžke vozidla: variant s názvom L reprezentuje anglický výraz „long“, teda „dlhý“, písmeno e značí prítomnosť asistenčného elektrického motora. Predĺžená verzia má rozmery 5 260×1 902×1 479 mm a rázvor kolies dosahuje 3 210 mm.
Vďaka tomu BMW 745e zrýchľuje z nuly na 100 km/h už za 5,2 sekundy, verzia 745Le xDrive už za 5,1 sekundy a dosahuje kombinovanú spotrebu benzínu iba 2,6 až 2,3 l/100 km! Ak berieme do úvahy hmotnosť vozidla 2 110 kg, znie to skoro neuveriteľne. Prevodovka je, samozrejme, 8-stupňová automatická.
Na nabíjacej stanici s výkonom 3,7 kW (16A / 230V) potrvá nabíjanie 4,4 hodiny, pričom priemerná energetická spotreba v elektrickom režime dosahuje 15.1-15.4 kWh. BMW 745Le sa dá nabíjať pomocou kábla, ale aj počas jazdy princípom rekuperácie energie pri spomaľovaní a brzdení.
Výrobca si dal záležať aj na tom, aby sa 745e (resp. dlhšia 745Le) po facelifte dočkala lepších výsledkov v čisto elektrickom dojazde. S Li-ion batériou s kapacitou 12 kWh umožňuje elektrický dojazd na úrovni 50-55 kilometrov a maximálnu rýchlosť až 110 km/h. Nová sedmička teda jazdí na elektrinu o 20 km/h rýchlejšie ako jej predfaceliftová verzia. Ak sa zapojí aj spaľovací pohon, rýchlosť limuzíny bude elektronikou zastavená na 250 km/h.
Príchod novej sedmičky po facelifte do predajní je naplánovaný na apríl tohto roka.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Inzercia