Aktuality

Nový VW Passat je konečne odhalený, s tým americkým nemá nič spoločné

Po tom, čo sme publikovali fotografie novej americkej verzie VW Passat, prichádza oficiálne aj tá európska.

Európsky Volkswagen Passat  a Passat Variant (facelift, ročník 2020)
Volkswagen Passat pre USA (2020)
Volkswagen Passat pre USA a Čínu (2020)

Pre niekoho je facelift sklamaním, iní si vydýchli, že Volkswagen zbytočne neexperimentoval. Modernejšia verzia Passatu je totiž takmer na nerozoznanie od tej pôvodnej a od americkej verzie sa líši priam priepastne.

Najväčším rozdielom medzi americkým a európskym Passatom je podvozok. Ten predávaný v USA stojí na platforme NMS (New Midsize Sedan), zatiaľ čo európsky využíva výhody modulárnej platformy MQB. S tým idú ruka v ruke aj rozmery automobilu, ktorý je pre americký trh o niekoľko milimetrov dlhší a disponuje o niečo väčším rázvorom.

Európsky Volkswagen Passat  a Passat Variant (facelift, ročník 2020)

Passat dostal najmä nové technológie

Volkswagen Passat je dlhodobo úspešným projektom. Už túto jar prekoná míľnik 30 miliónov vyrobených kusov, čo z neho robí celosvetovo najúspešnejší model strednej triedy. Jubilejným exemplárom bude práve zdokonalený model 8. generácie, ktorej facelift sa týkal predovšetkým technickej výbavy.

Takže čo je na novom Passate zaujímavejšie ako jeho vynovený dizajn, je práve jeho technologická výbava.

Európsky Volkswagen Passat  a Passat Variant (facelift, ročník 2020)

Nový Passat bude môcť ako prvý Volkswagen jazdiť čiastočne automaticky cestovnou rýchlosťou - funkcia IQ.DRIVE“ umožňuje čiastočne automatizovanú jazdu v rozsahu rýchlosti od 0 do 210 km/h a elektrický dojazd hybridného modelu Passat GTE vzrástol na cca 55 km1) podľa WLTP (cca 70 km1) podľa NEDC).

Veľmi zaujímavou inováciou volant s dotykovými senzormi. Fungujú rovnako ako dotykové senzory na displeji mobilu a umožňujú ovládanie niektorých funkcií auta, napríklad a Travel Assistu.

S novým modelom Passat sa dostáva do výroby tretia generácia modulárnej stavebnice infotainmentu (MIB3). Volkswagen vypočul nekonečné prosby zákazníkov a konečne sprístupnil funkciu Apple CarPlay! Navyše môže byť Passat s MIB3 na želanie permanentne online, pretože nové systémy infotainmentu sú sériovo vybavené integrovanou SIM-kartou.

Benzínové i naftové motory, predĺžený elektrický dojazd

Novinkou v ponuke motorov je turbodiesel 2.0 TDI Evo s max. výkonom 110 kW (150 k).

K dispozícii bude aj naftový motor 1.6 TDI s max. výkonom 88 kW (120 k) a dva ďalšie 2.0 TDI s max. výkonmi 140 a 176 kW (190 a 240 k). Všetky motory TDI sú vybavené katalyzátorom SCR.

Na výber budú aj tri benzínové motory – 1.5 TSI so 110 kW (150 k) a 2.0 TSI s max. výkonmi 140 a 200 kW (190 a 272 k).

Passat GTE plug-in hybrid ponúkne batériu s kapacitou 3,0 kWh a predĺžený elektrický dojazd 55 km podľa WLTP, respektíve 70 km podľa NEDC. Spaľovaciu pohonnú jednotku v prípade verzie GTE predstavuje benzínový motor 1.4 TSI s max. výkonom 160 kW (218 k).

Európsky Volkswagen Passat  a Passat Variant (facelift, ročník 2020)
Volkswagen Passat Alltrack s terénnou úpravou.

„Súčasťou modernizovaného modelového radu Passat naďalej zostáva aj kombi Alltrack so zvýšenou svetlou výškou (172 mm). Passat Alltrack je na výber s najvýkonnejším benzínovým motorom 2.0 TSI alebo dvoma naftovými motormi 2.0 TSI s výkonom 140 a 176 kW (190 a 240 k) – vždy so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4MOTION,“ uvádza Volkswagen vo svojej tlačovej správe.

Predpredaj sa začne už v máji, pričom uvedenie na trh je naplánované až na september. Najprv príde na rad Nemecko, potom ostatné krajiny.

ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie