Interiér nového SUV Škoda Kamiq je odhalený, pozrite si všetky dostupné fotky

SUV Škoda Kamiq pre čínsky trh prakticky prezlieklo európsky Karoq do nového šatu, má rozmery 4390×1781×1593 mm (dš×v×). Čínsky Karoq je totiž v porovnaní s tým európskym až o desať centimetrov dlhší, pretože tamojší trh vyžaduje o niečo odlišné rozmery. Je to taký štandard, aj Mercedesy sa pre Čínu dodávajú o niečo dlhšie ako u nás. Prešlo niekoľko… Prečítať celé
Vydané  Text: 
SUV Škoda Kamiq pre čínsky trh prakticky prezlieklo európsky Karoq do nového šatu, má rozmery 4390×1781×1593 mm (dš×v×). Čínsky Karoq je totiž v porovnaní s tým európskym až o desať centimetrov dlhší, pretože tamojší trh vyžaduje o niečo odlišné rozmery. Je to taký štandard, aj Mercedesy sa pre Čínu dodávajú o niečo dlhšie ako u nás.
Prešlo niekoľko mesiacov a Škoda oznámila, že nové SUV s názvom Kamiq **bude predávať aj v Európe**, pričom premiéru nové vozidlo zažije na autosalóne v Ženeve (5. – 17. marca 2019). Stojí na platforme MQB, predpokladáme pohon predných kolies, benzínové motory pod kapotou a bohatú ponuku asistenčných systémov. S najväčšou pravdepodobnosťou nadviaže na dizajn štúdie Vision X, o čom svedčí aj nedávno zverejnená silueta vozidla s výraznými LED svetlami. Nový crossover (alebo subkompaktné SUV) bude veľké približne ako SEAT Arona a očákávame, že sa stane bestsellerom svojej kategórie. Batožinový priestor by mal dosahovať objem 400 litrov, respektíve 1 395 litrov po sklopení zadných sedadiel.
Najnovšie Škoda odhalila prednú časť interiéru. Môžeme pozorovať ustálený koncernový štandard, v porovnaní s čínskym Kamiqom bude ten európsky používať napríklad odlišný dizajn infotainment displeja a pred vodičom bude združená digitálna prístrojovka. Očakávame, že bude dostupná ako príplatková výbava. Materiálové vyhotovenie by malo zodpovedať štandardu, ktorý Škoda udržiava na veľmi dobrej úrovni. Veríme, že sa Škoda nevydá cestou SEATU, ktorý svoje modely ponúka síce s veľmi podobným interiérovým dizajnom, ale napríklad malé SUV Arona mierne degradoval tým, že jej „doprial“ tvrdšie plasty. Je možné, že z dlhodobého hľadiska budú odolnejšie a trvácnejšie, ale osobný kontakt s detailmi interiéru by mal byť vždy pozitívny.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia