PRVÁ JAZDA: Škoda Kodiaq RS nám dokazuje, že aj SUV môže byť športové!
Nápis RS znamená pri modeloch Škoda extra dávku zábavy, výkonu, výbavy a klasickú obrovskú dávku priestoru. V prípade modelu Kodiaq RS to platí mnohonásobne.
Vydané Text: Martin Šebesta
Lenže pozor! To, čo si na mojej sesternici nevšimnete na prvý raz, sú jej schopnosti. Má za sebou slušnú históriu thajskej boxerky a zopár víťazstiev nielen u nás, ale aj v Rusku. Takže pozor na ňu! A čo to má spoločné so Škodou Kodiaq RS? Ani na ňu by ste na prvý pohľad nepovedali, čo všetko dokáže. A dokáže! Tak ako sesternica musí mať na zápasy poriadnu kondičku a obrazne povedané dvoje pľúca, tak má Kodiaq RS dve turbodúchadlá. Tie dopujú 2-litrový naftový motor (v Mladej Boleslavi sa neboja a vedia, že pre nové naftové motory spĺňajúce najprísnejšie emisné normy neplatia zákazy vjazdov do miest) **s výkonom 176 kW (240 k), no najmä krútiaci moment medvedích 500 Nm. To dokáže auto rozhýbať z 0 na 100 km/h za menej ako sedem sekúnd** a maximálka hraničí pri 220 km/h.
Berieme, dych vám to nevyrazí tak ako dobre mierená rana na solár či na bradu, ale zábavy si s tým užijete viac ako dosť. Zvlášť, keď si Česi dali záležať aj na špeciálnom naladení zvuku, ktorý sa šíri z auta. **Prepnutie do športového režimu znamená mrmlanie, na ktoré si radi zvyknete a nákazlivo ho budete chcieť počúvať.** A pritom vôbec nie je otravné. Pri diaľničných rýchlostiach je v obrovskom interiéri pokoj a pri rozprávaní nemusíte vôbec zvyšovať hlas. Keď sme už pri interiéri – na fantastické ergonomické škrupinové sedačky nedáme dopustiť, rovnako tak ani na jemne dráždivé červené prešívanie ich poťahu z brúsenej kože. A to sa červená niť dostala aj na ďalšie miesta v interiéri.
Rozdiely medzi Kodiaqom a mojou sesternicou sme našli v obratnosti. Sesternica ako thajská boxerka musí byť obratná s rýchlymi nohami aj rukami. Nechceme tým povedať, že by Kodiaq RS nebol obratný, no karoséria a hmotnosť mu dávajú jasné limity. **Na druhej strane, dostal tuhší podvozok, takže sa až tak nehojdá ako jeho súrodenci bez športového tréningu a v zákrutách si to dokážete aj primerane užiť. Zníženia svetlej výšky sa však podvozok nedočkal, musí si vystačiť s adaptívnymi tlmičmi.** Tie si nastavíte v šiestich režimoch a rozdiely medzi nimi zaručene pocítite.
Najmä medzi ekologickým a športovým. To zaregistrujete aj na plyne citeľným zrýchlením reakcií. Do perfektne tvarovaných sedadiel vás to zatlačí o poznanie intenzívnejšie a pri svižnejšom prejazde zákrut naplno oceníte ich bočné vedenie.
Ak by sme mali vyzdvihnúť jednu vlastnosť, tak sú to brzdy. Tie nastupujú ostro a ak by ste zo začiatku tlačili, zostanete zaborení v bezpečnostnom páse ako v povrazoch v ringu po knokaute. Naozaj. Miestami zabrzdili tak silno, akoby ste vyhodili kotvu. Pri tom výkone motora sa vôbec nečudujeme a k športovo ladenému charakteru vozidla sa hodia.
**Samozrejme, keďže je to Škoda, tak nechýbajú všetky tie bystré riešenia vrátane automatického bezdotykového otvárania veka batožinového priestoru zasunutím nohy pod zadný nárazník, škrabky na ľad vo veku palivovej nádrže, LED baterky, dáždnika v predných dverách a podobne.** A či je bystrá aj moja sesternica? Keďže si robí doktorát z lingvistiky na štátnej univerzite v ruskom Petrohrade, tak určite. Ak chcete vidieť viac fotiek, nájdete ich na našom Facebooku. Teda fotiek Škody Kodiaq RS. Sesternica mi zverejniť svoje meno a profil nedovolila.
Inzercia