Volkswagen zakladá lacnú automobilku! Poznáme jej názov a detaily týkajúce sa prvých modelov.

Je pravdepodobné, že nová automobilka nebude pôsobiť len v Čine.
Vydané  Text: 
Po neúspechoch so založením ľudových značiek ako Kaili či Tianyue prichádza nemecký Volkswagen s **ďalších pokusom o vytvorenie novej automobilky, ktorá by sa cenovo zaradila pod materskú automobilku.** Nemci sa totiž usilovne pokúšajú o dobytie čínskeho trhu, ktorý im pod nohy kladie rôzne prekážky. Tamojšia vláda im napríklad len nedávno zatrhla predávať automobily pod značkou SEAT, a tak musel koncern premenovať vozidlá tejto značky na SOL.
Logo novej značky, ktorá ponesie názov Jetta.
**Nová ľudová značka, ktorú predstavia už 26. februára vo Wolfsburgu, má koncernu pomôcť expandovať na veľkom čínskom trhu.** Úspech má zaistiť aj použitie špecificky vybraného mena pre novú automobilku. **Ľudová značka tak ponesie názov legendárneho modelu Jetta,** ktorý sa v Číne veľmi úspešne predával od roku 1991 až do roku 2013. Jetta bola prvým modelom koncernu VW, ktorý si našiel cestu k čínskym zákazníkom a vďaka cenovke pohybujúcej sa na úrovni 5 000 eur si rýchlo zabezpečil úspech veľkej skupiny zákazníkov.
Asi nikoho neprekvapí, ak bude novým kľúčovým modelom značky len ďalšia generácia Jetty s označením VA3, ktorá bude stáť na základoch aktuálne predávaného modelu Jetta s logom Volkswagen. Prepracovaná bude predná aj zadná časť tak, aby odpovedala dizajnovému štýlu novej značky. **Okrem sedanu budú k dispozícii aj dva nové SUV modely. Menší z dvojice by mal vychádzať zo SEATu Ateca, pričom dizajn by mal zostať zachovaný.** Drobných zmien sa dočká predná maska, ktorá sa ponesie rovnaký dizajn ako sedan Jetta VA3. Pod kapotou bude na výber medzi benzínovú jednotkou s objemom 1,4 litra so šesťstupňovým manuálom, alebo dvojlitrom so sedemstupňovým automatom. Silnejší model bude tiež dostupný s pohonom všetkých kolies.

Čo to znamená pre Európu?

O príchode novej značky na európsky trh zatiaľ nie je nič známe. Podľa čínskych zdrojov však bude, na rozdiel od predchádzajúcich joint-venture podnikov, automobilka Jetta patriť priamo pod nemecký VW. To v preklade znamená, že za vývoj nových modelov budú zodpovední Nemci, zatiaľ čo FAW-VW bude mať na starosti iba výrobu a predaj na čínskom trhu. **Vzhľadom na úspech konkurenčnej Dacie by Jetta mohla dávať zmysel aj mimo Číny.** Viac o plánoch Volkswagenu sa dozvieme 26. februára.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia