Octavia oslavuje 60 rokov. Tú najnovšiu nemecký auto motor und sport vyhlásil za najlepšie vozidlo svojej triedy
V priebehu desaťročí Škoda vyrábala aj dvojdverovú Octaviu Super či špeciál Touring Sport. Od roku 1959 sa Octavie vyrobilo dovedna 6,5 milióna kusov.
Vydané Text:
Autor: Original uploader was Sebastian Maćkiewicz at pl.wikipedia – Originally from pl.wikipedia; description page is/was here., CC BY-SA 3.0, Odkaz
Prvé dvojdverové automobily ŠKODA Octavia začali z výrobnej linky hlavného závodu v Mladej Boleslavi schádzať v januári 1959, najskôr ešte po boku svojich predchodcov Š 440 a Š 445. Pod kapotou bol spoľahlivý radový štvortaktný štvorvalec 1,1 l/29,4 kW, ktorý cez štvorstupňovú prevodovku poháňal zadné kolesá. Octavia dosahovala najväčšiu rýchlosť 110 km/h a na 100 km spotrebovala 7,7 l benzínu. Nový modelový rad Octavia priniesol okrem atraktívnych tvarov aj vyššiu úroveň jazdného komfortu a ovládateľnosti vďaka vinutým pružinám a skrutnému stabilizátoru prednej nápravy. Počas roka 1959 posilnili bezpečnosť vozidla tiež účinnejšie asymetrické hlavné svetlomety.
V ponuke bol aj typ **Octavia SUPER** so silnejším motorom 1,2 l/33 kW. O automobily modelového radu Octavia bol vo svete veľký záujem. Na rozdiel od štátov s trhovým hospodárstvom, československí zákazníci potrebovali na kúpu zvláštny poukaz.
Škoda Octavia Super
Autor: Dezidor – Fotografie je vlastním dílem, CC BY 3.0, Odkaz
**Ženevský autosalón 10. marca 1960** bol miestom premiéry športovej verzie **Octavia Touring Sport** s výkonom zvýšeným na 37 kW. Homologizácia FIA pre účasť na pretekoch a súťažiach v skupine neupravených cestovných vozidiel otvorila automobilu s rýchlosťou až 130 km/h cestu k úspešnej kariére v motoristickom športe. Príkladom je hetrik, ktorý Octavia dosiahla vo svojej triede na Rallye Monte Carlo v rokoch 1961 až 1963.
Dňa 11. septembra 1960 sa v Brne predstavila Octavia Combi s dvojkrídlovými, horizontálne členenými piatymi dverami. Vozidlo s kompaktnými vonkajšími rozmermi 4 065 x 1 600 x 1 430 mm ponúkalo pri obsadení až piatimi osobami batožinový priestor so základnou dĺžkou 965 mm a s objemom 690 l. Po sklopení operadiel zadných sedadiel bolo možné naložiť až 1 050 litrov nákladu.
Posledná dvojdverová Octavia, verzia SUPER sivej farby, opustila výrobnú linku v Mladej Boleslavi 11. apríla 1964, aby uvoľnila miesto úplne novému radu vozidiel ŠKODA 1000/1100 MB so samonosnou karosériou a motorom vzadu. Posledné kombi opustilo Kvasiny 21. decembra 1971. V období 1959 až 1971 tak vzniklo vyše 360 000 vozidiel Octavia prvej generácie, vrátane viac ako 54 000 exemplárov modelu Octavia Combi.
Inzercia