Atmosféra definitívne končí! Dacie dostanú nové motorizácie s vyšším výkonom.

Modelovú ofenzívu automobilka tento rok nechystá, zamerať sa chce na nové motorizácie.
Vydané  Text: 

Obľúbená Dacia Duster sa v súčasnosti predáva len s dvoma motormi. Na výber tak záujemcovia majú obľúbenú benzínovú atmosférickú 1,6-ku SCe alebo nový vznetový turbodiesel 1.5 Blue dCi. Najnovšiu emisnú normu Euro 6d-TEMP však spĺňa len naftový agregát a automobilka **už teraz pripravuje náhradu za základnú benzínovú motorizáciu, ktorej výrobu definitívne ukončia** v priebehu tohto roka. Na miesto atmosférickej jednotky **príde do ponuky malý trojvalcový turbomotor 0.9 TCe v dvoch výkonových verziách** (presná špecifikácia zatiaľ nie je známa). Úlohu **vrcholnej motorizácie modelu Duster prevezme úplne nová jednotka 1.3 TCe,** ktorú Renault vyvíjal spoločne s automobilkou Mercedes-Benz. Áno, Dacia tak pod kapotu dostane rovnaký motor, aký môžete v súčasnosti nájsť aj v najmenších modeloch prémiovej nemeckej automobilky. Ten bude dostupný v dvoch výkonových verziách, a to s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) alebo 110 kW (150 k).
Z novej benzínovej jednotky sa však nebude tešiť len Duster. **Slabšia verzia nového štvorvalca poputuje aj do Dacie Dokker a Lodgy.** Vďaka tomu by mali oba modely zrýchľovať z 0-100 km/h za zhruba 9 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť má atakovať hranicu 190 km/h. Tieto hodnoty by mali byť o niečo lepšie v modeli Duster s výkonnejšie naladenou 110 kW jednotkou. **Informácie o tom, či automobilka plánuje meniť ponuku motorov aj pri modeloch Sandero a Logan, momentálne nemáme.** S najväčšou pravdepodobnosťou však spomínané modely získajú nové motorizácie až s generačnou obmenou, ktorá by mala prebehnúť v nasledujúcich dvoch rokoch.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.