Toto je interiér nového Renaultu Clio! Konkurenciu položí do smútku.

Prvé oficiálne fotografie nového Clia naznačujú výrazný kvalitatívny skok dopredu.
Vydané  Text: 
Napriek tomu, že súčasná generácia mestského modelu francúzskej automobilky Renault je na trhu už viac ako sedem rokov, stále sa radí k triednym bestsellerom. **Celkovo sa od roku 2012 predalo viac ako 450 000 kusov, a preto nemôže automobilka pri vývoji nástupcu nechať nič na náhodu.** Zatiaľ čo vzhľad exteriéru ešte zostáva tajomstvom, prvé oficiálne fotografie interiéru už Francúzi stihli vypustiť do sveta. A je sa na čo pozerať! Na prvý pohľad pôsobí o niečo športovejším dojmom. Môžu za to aj krátka hlavica radiacej páky a menší volant s hrubším vencom. **Renault dáva definitívne zbohom tvrdým plastom, ktoré nahradili mäkčené materiály s čalúneným vzorom.** Viditeľné sú vo dverách a na čelnej strane palubnej dosky. Individualistov poteší veľká miera farebných kombinácií a rôzne druhy čalúnení sedadiel.
Vnútornému priestoru dominuje obrovský infotainment s uhlopriečkou 9,3 palca, ktorý je väčší ako vo vlajkovej lodi Espace. **Kvitujeme jeho mierne natočenie smerom k vodičovi. Novinkou je i digitálny prístrojový štít, ktorý bude automobilka dodávať v dvoch veľkostných prevedeniach v závislosti od výbavy.** Základný si bude musieť vystačiť s uhlopriečku 7 palcov. Drahšia verzia ponúkne s 10-palcovú uhlopriečku aj premietanie navigačného systému medzi budíkmi. Kruhové ovládanie klimatizácie s podsvietením a fyzické tlačidlá **preberá Clio od najnovšej generácie Dacie Duster.** Pod nimi sa nachádza priestor na mobilný telefón s konektormi pre USB alebo AUX. Pravdepodobne sa vo výbave objaví aj funkcia bezkáblového dobíjania smartfónov.
Bližšie technické informácie o motorizáciách zverejnené zatiaľ neboli. Vieme však s určitosťou povedať, že novinka bude využívať platformu CMF-B, ktorá zažije premiéru v modernizovanom SUV Renault Kadjar už tento rok. Istotou sú tiež dva benzínové agregáty 0.9 a 1.3 TCe, naftu by mala zastupovať dobre známa jednotka 1.5 dCi. **Hovorí sa tiež o mild-hybridnej technológii či plne elektrickej verzii.** Nová generácia sa oficiálne predstaví už onedlho na autosalóne v Ženeve, na slovenskom trhu sa objaví v závere tohto roka.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!




Inzercia

Inzercia