Lada vstúpila do obrovského rizika, jej budúcnosť je otázna

Lada sa mienila zo západoeurópskeho trhu stiahnuť úplne, najnovšie správy hovoria o zachovaní jej predaja, ale s veľkými kompromismi.
Vydané  Text: 
Lada Vesta SW v teste auto motor a šport
Ruská automobilka Lada nie tak dávno informovala verejnosť, že sa mieni úplne stiahnuť zo západoeurópskeho trhu. Dôvodov na to mala hneď niekoľko, tými najvýznamnejšími boli nové emisné normy, metodika merania spotreby WLTP a interný tlak od Renaultu. Aliancia Renault-Nissan je väčšinovým vlastníkom Dacie a nechcela, aby Lada parazitovala na predajoch rumunskej značky. Nové správy, ktoré publikoval denník SME, vlievajú nádej do žíl všetkým západoeurópskym fanúšikom cenovo dostupných produktov značky Lada. Ale iba čiastočne, prijaté kompromisy sú príliš rizikové. Lada sa rozhodla, že európsky trh bude aj naďalej zásobovať svojimi automobilmi, pričom akceptuje emisnú normu Euro 6d-Temp a používanie filtrov pevných častíc v benzínových motoroch. Modely Vesta a 4×4 tak na trhu zostanú, ale vzhľadom na nové technológie a metodiku WLTP sa ceny automobilov zvýšia.
Lada 4x4 Urban
Zvýšenie cien automobilov pritom môže byť pre Ladu likvidačný krok, pretože typický zákazník ruskej automobilky síce chce nové auto, ale čo najlacnejšie. Na nemeckom trhu sa bude Lada 4×4 predávať za minimálne 11 990 eur a Vesta za minimálne 12 490 eur, v ostatných krajinách môžeme očakávať veľmi podobné cenové relácie. Pre porovnanie, na Slovensku sa dnes Vesta sedan predáva za ceny od 10 500 eur, Vesta SW Cross od 13 000 eur a Lada 4×4 Comfort od 9 990 eur. Zmeny sa týkajú motorov 1.6i a 1.7i. Vyššie ceny sa nepochybne prejavia na predajoch, pretože lojálnosť cieľovej skupiny neprekonáva záujem o čo najnižšiu nadobúdaciu cenu.







Inzercia

Inzercia