PRVÁ JAZDA: Toyota RAV4 kraľuje benzínovým SUV! A pridáva aj porciu dobrodružstva.
Z hľadiska benzínovej ekonomiky kraľuje v triede SUV Toyota RAV4 už dlho. Piata generácia pridáva aj porciu dobrodružstva.
Vydané Text: Majo Bóna
Dramatickú zmenu dizajnu má na svedomí nová filozofia. Tá končí dizajnérsku nudu. Podarilo sa, nová Toyota RAV4 má expresívny dizajn s množstvom hrán. A nielen tvary, aj proporcie sa menili v prospech športového vzhľadu. Matematicky vyjadrené mínus 10 milimetrov výšky plus na šírku a výsledkom sú športovejšie proporcie. **A opačne, plus 15 milimetrov svetlej výšky zabezpečí vyššiu prejazdnosť terénom.** Nielen po mechanickej stránke, ale aj po elektronickej je nová RAV4 pripravená na terén. Režim Trail off-road rozdeľuje krútiaci moment podľa potreby, systém pribrzďuje koleso vo vzduchu. Supluje tak uzávierku diferenciálu. Zaujímavosťou systému AWD-i je fakt, že zadnú nápravu poháňa elektromotor. **Systém je zladený so spaľovacím motorom vynikajúco, v rámci generačnej výmeny tohto systému zvýšili konštruktéri krútiaci moment na kolesách až o tridsať percent!** Pomer rozdeľovania krútiaceho momentu medzi nápravy siaha od 100 : 0 až po 20 : 80. A to znamená oveľa vyššiu prejazdnosť terénom.
Koncept interiéru je tiež prepracovaný. Elektrická ručná brzda uvoľňuje priestor na odkladacie poličky na stredovej konzole a „svoj“ priestor pre smartfón si nájdu aj spolujazdci, polička na palubnej doske toho zhltne aj viac ako napríklad vreckovky či peňaženky. V batožinovom priestore je o 79 litrov viac priestoru na veci a ložná plocha má dĺžku jeden meter, takže rodinné balenie je radosť a bez problémov môžete novú RAV4 naložiť až po strop. **Svetovou novinkou v ponuke je Smart rear view, teda digitálne spätné zrkadlo.** O to klasické, samozrejme, neprichádzate, no jednoduchým prepnutím pomocou kľuky ho prepnete do režimu digitálneho. Vodič tak má k dispozícii plnofarebný obraz, ktorý je navyše širší, než poskytuje samotné zrkadlo. Tento prvok si zaslúži dva palce hore, je to jednoducho geniálne.
Za marketingovým názvom Hybrid Dynamic Force sa skrýva nový 2,5-litrový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle s priamym aj nepriamy vstrekovaním. Jeho parametre Toyota ani neuvádza, namiesto toho nájdete údaj o systémovom výkone. **Verzia s pohonom predných kolies má maximálny výkon 160 kW (218 k), „štvorkolka“ má vyšší výkon o päť koní.** Konkrétne 163 kW (222 k). Maximálny krútiaci moment je identický, 221 newtonmetrov. Naoko nezaujímavé parametre, v reálnej premávke je však RAV4 Hybrid celkom svižné auto. Klasický šprint zvládne za 8,1 sekundy, verzia s pohonom predných kolies dosiahne rýchlosť 100 km/h za 8,4 sekundy. **Verzia s pohonom AWD-i je nielen rýchlejšia, ale aj úspornejšia. Síce iba o jeden deciliter, ale úspornejšia. A to je sám osebe dôvod na voľbu.**
Za volantom oceníte komfortne naladené pruženie a lepšie jazdné vlastnosti, ako aj lepšie odhlučnenie pri zrýchľovaní. Toyota RAV4 síce stále produkuje monotónny zvuk, je však výrazne tichší a reakcie na stlačenie plynu sú prekvapivo promptné. Celkovo doladenie auta na novú úroveň cítiť. **Modelový mix ráta s veľkým podielom hybridných vozidiel, preto sme v rámci prvých jázd klasické verzie s benzínovým pohonom ani nevyskúšali.** Vzhľadom na kvalitu hybridnej verzie môže tento podiel dosiahnuť aj 90 percent z celkového predaja.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia