Citroën C5 Aircross: ceny, výbavy a motory pre slovenský trh

Na Slovensku sa spustil predaj očakávaného SUV Citroën C5 Aicross, ktorý je novým top modelom výrobcu. Slovenský Citroën nastavil ceny rozumne, bude schopný konkurovať prakticky všetkým významným rivalom.
Vydané  Text: 
Citroën C5 medzičasom zásadným spôsom zmenil charakter, z krásneho liftbacku a kombi sa stalo stredne veľké SUV s prívlastkom Aircross a rozhodlo sa dobyť trhy výnimočným komfortom. Automobil si napriek základom z Peugeotu osvojil dizajnový jazyk automobilky Citroën, ktorý predviedol do veľkých rozmerov. Automobil má úctyhodné rozmery (dĺžka 4 500 mm, šírka 1 840 mm, výška 1 670 mm) a svetlú výšku 230 mm, je vybavené tlmičmi s hydraulickými dorazmi a príznačné vzduchové panely Airbump interpretuje v podobe, ktorá nepôsobí gýčovo alebo nevskusne. Práve naopak, pýtame sa, že prečo s týmto doplnkom v SUV neprišiel niekto ešte skôr.
Predná maska SUV je výrazná kaskádovitá, vizuálne dominantné denné LED svietenie zapracované do horizontálnych pásov plynulo prechádza do loga automobilky. V nižšie uloženej horizontálne sú stretávacie a diaľkové svetlomety a efektne skrytá maska chladiča, hmlové svetlomety našli miesto až tesne nad spodnou hranou. Spoločne s ďalšími detailmi sú predné partie členité, pôsobia moderným dojmom aj napriek tomu, že tento dizajnový koncept je starý už štyri roky.
Interiér zreteľne prezrádza príbuznosť s ostatnými modelmi značky Citroën, najmä volant a palubná doska s príznačnými výduchmi klimatizácie sme už predtým videli. C5 Aircross však v porovnaní s ostatnými modelmi ponúka viditeľne viac priestoru, vysoký stredový tunel. Volič automatickej prevodovky má moderný tvar, vedľa neho nachádzame otočný volič pre výber jazdného režimu a lakťová opierka svojimi rozmermi pripomína tie vo väčších SUV-čkach. Na stredovom paneli sa našiel priestor aj pre indukčnú nabíjaciu stanicu, poctivé tlačidlá na ovládanie klimatizácie a priamo pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel s 12-palcovým displejom. Centrálny dotykový displej, na ktorý dosiahne aj spolujazdec, má uhlopriečku osem palcov.
**Základná cena nového C5 Aircross prestavuje 21 490 eur**, s uvádzacími bonusmi tesne pod 20-tisíc. Ak by ste mali záujem o vozidlo **v najvyššej výbave, pripravte si 33 490 €**. Základná výbava LIVE v uvedenej cene ponúkne motor PureTech 130 S&S a manuálnu prevodovku, za automatickú 8-stupňovú si priplatíte štyritisíc eur. Najvyššia výbava SHINE ponúka motor BlueHDi 180 S&S a osemstupňový automat. Za **najlacnejší naftový motor BlueHDi 130 S&S** zaplatíte minimálne 23 490 € (cena bez aktuálneho bonusu 1 500 eur). Prostrednou úrovňou výbavy je už tradične FEEL, jednotlivé motorizácie v tejto výbave kúpite za ceny od 23 490 do 29 490 eur. Slovenská ponuka motorizácií zahŕňa 3- a 4-valcové benzínové a naftové **motory s maximálnymi výkonmi v rozpätí 96 až 130 kW** (131 až 177 k), okrem benzínového trojvalca majú všetky motory k dispozícii aj automatické prevodovky. PureTech 180 S&S sa dokonca predáva výhradne s automatom. Manuálny variant disponuje šiestimi prevodovými stupňami. Jedná sa o motory s nasledovným charakteristikami: Podľa tlačovej správy výrobcu bude C5 Aircross prvým vozidlom od Citroënu s plug-in hybridným pohonom (PHEV), správa avizuje ako termín uvedenia na trh koniec roka 2019. Podrobnosti k cenám jednotlivých motorizácií a výbav nájdete na webstránke slovenského Citroënu.

### TECHNICKÉ ÚDAJE **Dĺžka**: 4 500 mm
**Šírka**: 1 840 mm
**Výška**: 1 670 mm (so strešnými nosičmi)
**Rázvor**: 2 730 mm
**Svetlá výška**: 230 mm
**Objem batožinového priestoru**: 580 až 720 dm3, po sklopení zadných sedadiel 1 630 dm3

TEST: Citroën Berlingo BlueHDi 130k Feel – Každodenný hrdina

Nové Berlingo pokračuje v šľapajach svojho predchodcu. Tretia generácia stiera hranice medzi pracovným a rodinným autom, pričom posádku rozmaznáva komfortom, modernými technológiami aj dobrou kvalitou spracovania.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia