Ford ukázal vylepšené Mondeo, tentokrát aj ako hybridné kombi
Facelift Mondea je konzervatívny, inovácie sa udiali prevažne v technológiách.
Vydané Text: Redakcia
Technologickou novinkou je funkcia Intelligent Speed Limiter, ktorá kombinuje doteraz používaný obmedzovač rýchlosti a rozpoznávanie dopravných značiek. Mondeo automaticky spomalí aj s aktivovaným tempomatom, ak zaregistruje obmedzenie maximálnej povolenej rýchlosti. Na centrálnej 8-palcovej dotykovej obrazovke sa zobrazuje nové rozhranie systému SYNC 3 s podporou platforiem Android Auto a Apple CarPlay.
### Naftové motory nehrajú druhú ligu
Hybridný Mondeo Wagon disponuje benzínovým motorom pracujúcim v Atkinsonovom cykle, lithium-ionový akumulátor disponuje kapacitou 1,4 kWh a automobilka avizuje mimoriadne účinnú rekuperáciu energie na úrovni až 90 percent. Hybridné kombi tak dokáže jazdiť už za 4,2 litra benzínu na 100 kilometrov jazdy. Pôsobivé. Roelant de Waard, viceprezident marketingu, predaja a služieb vo Forde, v tlačovej správe odhaľuje veľkolepý plán automobilky predávať až polovicu kombíkov v Európe v práve hybridnom vyhotovení.
Dvojlitrový naftový motor EcoBlue je údajne skvelým agregátom pre dlhé trasy a nová automatická 8-stupňová prevodovka dostala nové vyhotovenie ovládača v podobe otočného kruhového voliča. Spektrum maximálnych výkonov motora 2.0 EcoBlue pozostáva z verzií 90 kW (120 k), 112 kW (150 k) a 142 kW (190 k).
Benzínový motor EcoBoost s maximálnym výkonom 123 kW (165 k) ostáva aj naďalej v ponuke.
O niečo menej pôsobivé sú čísla o veľkosti batožinového priestoru. V základnom usporiadaní sedadiel ponúkne Mondeo Wagon 403 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1 508 litrov priestoru. Doplnkový priestor automobil ponúkne pod podlahou batožinového priestoru. Pre porovnanie, Škoda Octavia kombi disponuje batožinovým priestorom s kapacitou 610 /1740 dm³.
Vzhľad nového Mondea bude môcť ešte dodatočne vylepšovať aplikovaním príplatkových balíčkov Titanium, ST-Line a Vignale.
Inzercia