Povedie k novej autobusovej stanici v Bratislave električka? Developer aj mesto s ňou počítajú, zatiaľ to má háčik

Doprava v hlavnom meste je dlhodobo problematická, ale kolaps sa zatiaľ neudial. V súvislosti s výstavbou D4/R7 a mestskou štvrťou Nivy na Bratislavu čakajú významné dopravné obmedzenia, ktoré situáciu ešte skomplikujú.
Vydané  Text: 

Dopravná situácia v Bratislave je dlhodbo považovaná za problematickú a kritickú. Problémom nie sú iba ľudia dochádzajúci do práce z okolitých miest a obcí, ale najmä obyvatelia hlavného mesta, ktorí na krátke trasy využívajú osobné autá namiesto verejnej hromadnej dopravy. Aj tí na to majú dôvod – spoje MHD sú v špičkách preplnené, veľmi nekomfortné a meškajú. Obzvlášť negatívne predpovede prichádzali v súvislosti s čiastočnými uzávierkami niektorých významných ciest v meste, predovšetkým zjazdu z Prístavného mosta, na ktorom práve prebieha výstavba napojenia na novú diaľnicu. Lokalita Mlynské nivy je už dlhší čas vo výstavbe, prejazd automobilov je mierne skomplikovaný, ale stále možný. Od januára sa zaviedli nové opatrenia vyplývajúce z pokročilej výstavby, ktoré zaviedli zužovanie jazdných pruhov do jedného v každom smere.
**Najväčšie dopravné obmedzenia v lokalite Mlynské nivy ešte len prídu**. Od polovice februára 2019 na jeden rok. Podľa denníka SME bude z toho pol roka lokalita uzatvorená úplne, potom budú cesty sprístupnené pre vozidlá MHD. Denník sa pýtal viceprimátorky Bratislavy Tatiany Kratochvílovej na plánované obmedzenia a zaujímavosťou je tvrdenie, že mesto aj developer počítajú s električkou v oblasti novej autobusovej stanice. Pre tento účel vznikla v stavebnom pláne priestorová rezerva, električková trať však momentálne nie je budovaná. Jej vyhotovenie a uvedenie do prevádzky je v súčasnosti eventualitou. Developer podľa vlastných slov ponúkol mestu realizáciu nadzemnej električkovej trate, ktorá spojí dva brehy Dunaja: lokalitu Nivy a Petržalku. Ako uvádza HB Reavis na svojich stránkach, „*ambíciou je integrovať dráhu do systému verejnej hromadnej dopravy, cestujúcim bude stačiť bežná električenka… Projekt je zatiaľ v štádiu príprav, no v rámci predbežných rokovaní na všetkých úrovniach bol zaznamenaný pozitívny prístup*.“








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.