VIEME PRVÍ: Nový Peugeot 208 odhalený bez maskovania!

Premiéra novej generácie mestského modelu 208 je naplánovaná na túto jar. Z**aujímavou správou tiež je, že na Slovensko sa kompletne presunie výroba všetkých verzií.** Koncern PSA má v Trnave vyrábať aj elektrifikované modely automobiliek Citroën, Peugeot a Opel. Malý hatchback prejde dizajnovou aj technickou revolúciou. Na scénu príde úplne nová modulárna platforma CMP, ktorú vyvíjajú spoločne s čínskym Dongfengom… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Source: CarBlogItalia.it
Premiéra novej generácie mestského modelu 208 je naplánovaná na túto jar. Z**aujímavou správou tiež je, že na Slovensko sa kompletne presunie výroba všetkých verzií.** Koncern PSA má v Trnave vyrábať aj elektrifikované modely automobiliek Citroën, Peugeot a Opel. Malý hatchback prejde dizajnovou aj technickou revolúciou. Na scénu príde úplne nová modulárna platforma CMP, ktorú vyvíjajú spoločne s čínskym Dongfengom už viac ako dva roky. Dizajn sa priblíži najnovším modelom 3008 a 508. Novinka už nebude len akousi bublinou na kolesách, dizajnéri sľubujú hranatejšie tvary, dlhšiu kapotu a výraznejšie prelisy na karosérii. **Zmení sa tiež celková dĺžka auta, ktorá presiahne štvormetrovú hranicu.** Vďaka tomu sa zväčší priestor v kabíne a objem batožinového priestoru narastie na minimálne 300 dm3. Koncept i-Cockpitu zostane zachovaný, klasické budíky však nahradí displej. V luxusnejších výbavách môžeme očakávať aj adaptívny tempomat, parkovací systém či bezkľúčový vstup. **Menej drastické zmeny sa odohrajú pod kapotou, kde s najväčšou pravdepodobnosťou uvidíme dobre známy 1.2 PureTech v rôznych výkonových verziách.** Prežiť by to mali aj naftové agregáty, konkrétne 1.5 BlueHDi s výkonom 73,5 alebo 96 kW. Očakáva sa tiež nástup elektrickej verzie s dojazdom približne 350 kilometrov. Na rovnakom technickom základe neskôr v rámci koncernu vzniknú aj iné modely, ako napríklad Citroën C3 či Opel Corsa.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!