Slovenský Mercedes má nového generálneho riaditeľa, Andrej Glatz končí po 28 rokoch

Skvelých 28 rokov viedol slovenský Mercedes-Benz Andrej Glatz, ktorý slovenské zastúpenie nemeckej automobilky vybudoval z doslova unimobunky na parkovisku. Od 1. januára 2019 Glatza oficiálne na pozícii generálneho riaditeľa nahradil Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike.
Vydané  Text: 

Andrej Glatz (vľavo) odovzdáva post generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia Stephanovi Moebiusovi k 1. januáru 2019
Andrej Glatz stihol odovzdať pozíciu generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia svojmu nasledovníkovi iba mesiac pred svojími 72. narodeninami, ktoré oslávi 2. februára. **Rodák z Košíc** vyštudoval Stavebnú fakultu Slovenskej technickej univerzity v Bratislave a do roku 1976 na fakulte pôsobil ako odborný asistent na katedre ekonomiky. V mladosti sa venoval jazdectvu, je šesťnásobný majster ČSSR v parkúrovom jazdectve. V rokoch 1984 a 1985 pôsobil vo firme W. Gottschligg a už roku 1990 sa stal spoluzakladateľom novej spoločnosti **Motor-Car Wiesenthal & Co**, ktorá bola v roku 1994 autorizovaná ako výhradný importér automobilov značky Mercedes-Benz pre Slovensko. Neskôr sa spoločnosť premenovala na Mercedes-Benz Slovakia, v ktorej zastával post generálneho riaditeľa od roku 2008. Glatz zároveň pôsobí ako **honorárny konzul Peruánskej republiky** na Slovensku. Slovenský Mercedes-Benz dlhodobo udržiava priaznivý trend vývoja predaja. Aktuálna tlačová správa spoločnosti uvádza, že v uplynulom roku jej podarilo na trh umiestniť viac ako 4,4-tisíca osobných, úžitkových, nákladných vozidiel a autobusov. Doterajšie pôsobenie Andreja Glatza pozitívne zhodnotil aj Matthias Lührs, vedúci Region Overseas Mercedes-Benz Cars: „Ďakujem Andrejovi Glatzovi za jeho dlhoročné vedenie spoločnosti, za jeho vytrvalosť, pracovitosť, a najmä vášeň, s akou pristupoval ku svojej práci.“ Ako ďalej pripomenul: „Som veľmi rád, že môžem privítať pána Stephana Moebiusa ako nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia. Som si istý, že vďaka svojím dlhoročným skúsenostiam prispeje pán Moebius veľkou mierou k ďalšiemu rozvoju nášho rastu a povedomia o značke na Slovensku.“ Andrej Glatz ale od značky Mercedes-Benz neodchádza. Podľa spoločnosti bude pokračovať vo svojej práci v skupine Motor-Car ako riaditeľ pre Business Development.
Zľava doprava: Matthias Lührs, vedúci Region Overseas Mercedes-Benz Cars, Andrej Glatz, po novom pôsobiaci v skupine Motor-Car, a Stephan Moebius, novo menovaný generálny riaditeľ MBSK
### Nový generálny riaditeľ Mercedes-Benz Slovakia Stephan Moebius (58) je bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v **Juhoafrickej republike**. Svoju kariéru začal práve v koncerne Daimler AG v roku 1987. Následne pôsobil na viacerých medzinárodných manažérskych pozíciách v Európe, Ázii a Južnej Amerike, pričom jeho predposlednou krajinou pôsobenia bola práve Juhoafrická republika. „Som presvedčený, že spoločne s celým tímom MBSK budeme pokračovať v posilňovaní vzťahov s našimi zákazníkmi a obchodnými partnermi vo výrazne sa meniacom prostredí,“ uviedol Stephan Moebius k svojmu vymenovaniu.
Nový generálny riaditeľ Mercedes-Benz Slovakia, Stephan Moebius.
Odchádzajúcemu i novému generálnemu riaditeľovi Mercedes-Benz Slovakia želajú redakcie **Autoviny.sk** a **auto motor a šport** veľa úspechov!




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.