Ford v Európe plánuje rozsiahle prepúšťanie, ale má aj pozitívne správy

Americkému Fordu sa v poslednom období v Európe veľmi nedarilo, preto prichádza nová stratégia. Prinesie pozitívne i negatívne kroky.
Vydané  Text: 

Ford Edge
Ford je nepochybne skvelá značka, o ktorej kvalitách ani nemôžeme pochybovať. Napriek tomu sa jej nedarí udržať európsky biznis pod kontrolou, pretože je tlačený do úzadia pozornosti zákazníkov európskymi a ázijskými výrobcami automobilov. Tí sa za posledné roky tak zlepšili vo výrobe a predaji, že Američania pre svoj know-how nenachádzajú uplatnenie. Vo Forde ale nesedia zbabelci a nemajú záujem vzdať sa Európy. Práve naopak, automobilka najnovšie avizuje strategický plán, ktorým zvrátit súčasný nepriaznivý trend. Súčasťou strategického plánu je podľa Reuters, ktorý reagoval na oficiálnu tlačovú správu automobilky, aj rozsiahle prepúšťanie zamestnancov. To síce Ford ešte oficiálne nepotvrdil, ale neočakávame, že by mala byť realita odlišná. Keď sa niekde šetrí, tak v prvom rade na mzdách a ľuďoch. Steven Armstrong, viceprezident spoločnosti a prezident európskej, blízkovýchodnej a africkej pobočky Fordu, mieni tento plán realizovať v rokoch 2019 a 2020.
Každý nový model od Fordu predávaný v Európe bude podľa tohto plánu predávaný aj ako ľahký alebo plnohodnotný hybrid, plug-in hybrid alebo elektromobil. Ford chce na európske trhy priviezť aj niektoré veľké americké SUV, pravdepodobne nový Explorer, nad budúcnosťou C-Max a Grand C-Max sa ešte špekuluje. Okrem toho Ford do Európy – a teda snáď aj na Slovensko – dovezie aj nový elektromobil s charaterom Mustangu. Ten zamieri do showroomov v roku 2020 a sme skutočne zvedaví, ako bude vyzerať a jazdiť.

Ford ukončí výrobu týchto modelov! Čo bude ďalej?

Z kedysi populárnych modelov sa dnes stala finančná záťaž, ktorú automobilka už nechce umelo držať pri živote.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.