Nový lacný elektromobil ORA R1 bude stáť menej ako naša Fabia

Zaujímavé sú nielen technické údaje a cena elektromobilu, ale aj záruky, ktoré výrobca avizuje.
Vydané  Text: 
Čínsky automobilový koncern Great Wall Motor práve predstavil vlajkovú loď svojej značky elektromobilov ORA, model R1. O kvalite spracovania jeho interiéru, karosérie a o bezpečnosti síce môžeme takto na diaľku pochybovať a špekulovať, výrobca ale avizuje celkom zaujímavé ostatné údaje. Elektromobil ORA R1 má po prepočte stáť iba 7 600 eur, čím s nadhľadom pokorí väčšinu automobilov s konvenčným spaľovacím pohonom. Maximálny dojazd subkompaktného elektromobilu podľa výrobcu dosahuje veľmi priaznivých 320 kilometrov (200 míľ), pričom tieto údaje vychádzajú ešte z metodiky NEDC. Ak by sme k údajom od výrobcu pristupovali tak, ako to robíme tu v Európe, mohli by sme očakávať reálny dojazd v meste na úrovni okolo 150 až 200 kilometrov, čo sú vskutku zaujímavé čísla. Ak je automobil určený primárne na prepravu v meste a denný nájazd nepresiahne napríklad sto kilometrov, môžeme sa začať rozprávať o skutočnej využiteľnosti a finančnej návratnosti tohto vozidla. Elektrický pohon dosahuje maximálny výkon 35 kW a najvyššia dosiahnuteľná rýchlosť predstavuje 100 km/h.
### Lacný elektromobil so zárukami Výrobca Great Wall Motor dokonca rieši obavy o životnosť jeho automobilu. Ak u nás musia stáť batérie tretinu ceny elektromobilu, prečo v Číne možno predávať superlacné elektromobily s porovnateľnou životnosťou batérií? To veru nevieme, ale automobilový koncern ponúka záruku tri roky alebo 120 000 kilometrov na celé vozidlo a 8-ročnú/150 000 km záruku na hlavné komponenty vozidla, vrátane batérií a motorov.
Malý lacný elektromobil ORA R1 sa už v Číne predáva a keďže reprezentuje to najlepšie, čo značka ORA ponúka, očakávame aj jeho lepšie predaje. Bude si však musieť vydobyť cestu vo svete, ktorý je konkurenčne veľmi vyspelý. Čína je bohatá na lacné elektromobily, pretože tamojšie bezpečnostné nároky sú nižšie ako americké, africké či európske.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia