Posledné zachované BMW 1600 GT convertible prešlo rozsiahlym reštaurovaním, výsledok je hotový carporn každého motoristu

Trvalo to niekoľko rokov, ale celý proces reštaurovania historického automobilu sa nakoniec vydaril. Keby sme boli v škole, dali by sme tomuto projektu jednotku s hviezdičkou.
Vydané  Text: 

**BMW 1600 GT convertible** z roku 1967 je posledným Mohykánom, pretože ostal na svete skutočne posledným. V roku 1967 značka BMW vyrobila dva kusy tohto špeciálu s rukopisom talianskeho dizajnéra menom Pietro Frua. Zachoval sa však iba jeden z modelov, pretože prvý bol poškodený pri testovacích jazdách a následne zošrtotované. Obidve vozidlá vzišli z výrobnej linky v nemeckom Dingolfingu.
Športové kupé so strieborným lakom karosérie a tmavočervenou plátenou strechou bolo vlastníctvom Herbeta Quandta, hlavného akcionára BMW AG. V jeho rodine sa kupé dochovalo dlhé roky, až kým sa dostalo do rúk súkromným vlastníkom a následne sa BMW podaril historický kúsok odkúpiť naspäť. Výrobca sledoval plán zreštaurovať automobil ako súčasť tréningu nových špecialistov na mechaniku automobilov a karosárske práce. Celý proces reštaurovania trval sedem rokov, dnes BMW 1600 GT convertible vyzerá presne tak, akoby práve vyšlo z výroby pred 51 rokmi.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.