Posledné zachované BMW 1600 GT convertible prešlo rozsiahlym reštaurovaním, výsledok je hotový carporn každého motoristu

Trvalo to niekoľko rokov, ale celý proces reštaurovania historického automobilu sa nakoniec vydaril. Keby sme boli v škole, dali by sme tomuto projektu jednotku s hviezdičkou.
Vydané  Text: 
**BMW 1600 GT convertible** z roku 1967 je posledným Mohykánom, pretože ostal na svete skutočne posledným. V roku 1967 značka BMW vyrobila dva kusy tohto špeciálu s rukopisom talianskeho dizajnéra menom Pietro Frua. Zachoval sa však iba jeden z modelov, pretože prvý bol poškodený pri testovacích jazdách a následne zošrtotované. Obidve vozidlá vzišli z výrobnej linky v nemeckom Dingolfingu.
Športové kupé so strieborným lakom karosérie a tmavočervenou plátenou strechou bolo vlastníctvom Herbeta Quandta, hlavného akcionára BMW AG. V jeho rodine sa kupé dochovalo dlhé roky, až kým sa dostalo do rúk súkromným vlastníkom a následne sa BMW podaril historický kúsok odkúpiť naspäť. Výrobca sledoval plán zreštaurovať automobil ako súčasť tréningu nových špecialistov na mechaniku automobilov a karosárske práce. Celý proces reštaurovania trval sedem rokov, dnes BMW 1600 GT convertible vyzerá presne tak, akoby práve vyšlo z výroby pred 51 rokmi.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia