Porsche zverejnilo ceny elektrického Taycanu, potešia iba fanúšikov Tesly

Hádam ste nečakali, že bude Porsche vyrábať cenovo dostupný elektromobil?
Vydané  Text: 

Elektromobil Taycan má ambície spraviť dieru do histórie značky Porsche tým, že ponúkne špičkové jazdné vlastnosti, vysoký výkon, charakter športového vozidla a súčasne plne elektrický pohon. Najnovšie sme sa konečne dozvedeli viac o cenách elektromobilu, ktorý sa začne predávať už budúci rok. Porsche Taycan bude dostupný v troch verziách, a síce: Taycan, Taycan 4S a Taycan Turbo. Je pomerne prekvapujúce, že najsilnejšia a najdrahšia verzia bude mať prívlastok Turbo, čo je doteraz zaužívané označovanie motorizácií so spaľovacím pohonom.
Dostupné informácie hovoria o vysokých maximálnych výkonoch až 441 kW (600 k) a zrýchlení z nuly na 100 km/h už za 3,5 sekundy. Rýchlosť 200 km/h dosiahne za 12 sekúnd. Dojazd by mal dosahovať 500 kilometrov a vďaka rýchlonabíjaniu s výkonom 350 kW (800V) sa batérie nabijú na 80 percent kapacity za 15 minút. **Základná verzia Taycan** by podľa zdrojov mala v USA stáť minimálne **90 000 amerických dolárov**,
cena verzie **Taycan 4S** prevýši **90 000 USD**
a najvýkonnejší variant **Taycan Turbo** bude stáť minimálne **130 000 amerických dolárov**, ktoré zohľadňujú aj americké dane vo výške 7 500 dolárov.

Zákazníci budú musieť pri záujme o kúpu zložiť depozit vo výške 2 500 amerických dolárov. Sú to základné ceny a preto sa pri výbere doplnkovej výbavy cena vozidiel ešte významnejšie navýši.
Pre porovnanie, elektromobil Tesla Model S sa predáva za ceny 65 000 amerických dolárov za verziu 75D, ďalej 83 000 USD za verziu 83 000 USD a najvyšší variant P100D stojí minimálne 122 000 amerických dolárov. Ceny nového Porsche s potenciálom konkurovať Tesle teda potešia fanúšikov americkej automobilky, pretože tá ich s rukopisom Elona Muska stále ponúkne lacnejšie elektromobily.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.