Tesla Model 3 má vady už od výroby, nový majiteľ na videu ukázal všetky zistené nedostatky

Ani príplatok 25-tisíc amerických dolárov za špeciálny lak nie je garanciou, že sa vám od Tesly dostane aspoň primeranej pozornosti zo strany kontrolórov kvality.
Vydané  Text: 
Americká spoločnosť Tesla Motors je ako na húsenkovej dráhe. Raz sa dostane do médií celého sveta vďaka technologickým novinkám, víziam Elona Muska alebo pre skutočnosť, že sa jej konečne podarilo získať kontrolu nad vlastnou výrobou, inokedy sa dozvedáme, že kvalita jej automobilov drasticky poklesla z dôvodu zvýšenej produkcie, pri crash teste sa vznietila batéria alebo že Elon Musk terorizuje vlastných zamestnancov. O všetkých týchto témach súvisiacich s Teslou sme už v minulosti informovali, tentokrát sa húsenková dráha dostala do zostupnej etapy a automobilka má opäť na hlave maslo pre nedostatočnú kvalitu finálneho automobilu, ktorý už predala zákazníkovi.

Ako Tesla zarobila 13 miliárd dolárov za 13 dní? A prečo stále rastie?

Možno ste aj vy zachytili informácie o tom, že americkej automobilke Tesla sa podarilo za tretí štvrťrok tohto roka dostať z červených čísel. Dosiahla to aj napriek tomu, že analytici i motoristickí novinári predpovedali presný opak, teda prehlbovanie finančných strát. Ako je to možné, že sa Muskovi podarilo zvrátiť sled udalostí vo svoj prospech?

Tesla Model 3 mal byť elektromobil, ktorý automobilku vytiahne z červených čísiel a ukazuje sa, že sa tento zámer podarilo naplniť. Istý Američan pritom najnovšie zverejnil podrobné video, na ktorom zachytáva pomerne závažné nedostatky svojho úplne nového Modelu 3, na ktorý čakal dlhé mesiace. Nedostatky sa týkajú predovšetkým do očí bijúcich nedokonalostí laku, ktorý je mimochodom príplatkový za 25-tisíc amerických dolárov. Automobil vyšiel už z výroby s odreninami, prelakovanými nečistotami na karosérii a početnými neprofesionálne zvládnutými detailmi. Dodnes sa posmešne tvrdí, že Taliani robia šlendrianske výrobky, lenže pri pohľade na tieto nedostatky laku sa každý majiteľ Alfa Romeo z chuti zasmeje. Okrem problémom s vyhotovením laku karosérie autor videa upozorňuje na iné vážne problémy, ktoré musel automobil získať už priamo vo výrobe: jedná sa napríklad o rozdielne veľkosti medzier medzi jednotlivými dielmi karosérie. Na ľavej strane sú skrátka medzery iné ako na pravej strane a nejde iba o pol milimetra. Pokiaľ ide o medzery okolo prednej kapoty, na vodičovej strane majú šírku 4,4 mm a na strane spolujazdca 2,4 mm. Medzi dverami je rozdiel rovnako veľký a nápadný: na strane vodiča je medzera široká 6,8 mm a na strane spolujazdca 4,8 mm. Po rôznych meraniach autor videa zistil, že najväčšie rozdiely s maximom 2,8 mm sú ľavej strane vozidla. Možno si poviete, že toto sú len detaily. Ale Tesla dáva na svoje automobily obrovské marže a celkovo ich značne preceňuje, preto si zákazníci za svoje peniaze zaslúžia dostať kvalitný automobil. Ten je na jednej strane výkonný a jeho prevádzka je bezemisná, lenže po stránke kvalitatívneho vyhotovenia karosérie klesá pod úroveň ruskej Lady.







Inzercia

Inzercia