Nedeľník: Najčítanejšie články tohto týždňa #51 + VIANOČNÝ KOMENTÁR

Prečítajte si výber najzaujímavejších článkov z tohto týždňa a komentár k sviatkom z pohľadu človeka, ktorý trávi veľa času za volantom a sleduje dianie okolo seba.
Vydané  Text: 

Najlacnejšie modely vybraných automobilových značiek na Slovensku (december 2018)
Milí čitatelia, tak ako každú nedeľu, aj tento týždeň som pripravil výber článkov, ktoré sa za uplynulý týždeň na Autovinách ukázali ako najčítanejšie, najkomentovanejšie a najzaujímavejšie. Tento výber zostavujem vždy v nedeľu preto, lebo počas týždňa zverejňujeme veľké množstvo materiálov – autorské články, aktuality, oficiálne informácie od výrobcov, fotogalérie, rebríčky, publicistiku, poradňu a, samozrejme, skvelé testy automobilov, ktoré pripravujeme spoločne s kolegami z časopisu auto motor a šport. Ponúkam vám výber článkov, ktorými žili Autoviny v uplynulých siedmich dňoch. Jedná sa o kompiláciou nielen najčítanejších príspevkov, ale aj tých, ktoré zaujali vašu pozornosť na našej Facebook stránke Auto Motor a Šport – Slovensko a boli podnetom pre desiatky a stovky vašich komentárov.
Aj tento týždeň sa ako pútavé témy ukázali autonehodyagresivita na cestách. Vidíme to v našich štatistikách, že sa čitatelia opakovane vrajacú aj s starším článkom na tieto témy. Práve včera, teda len dva dni pred Vianocami, som absolvoval 700-kilometrov dlhú trasu po diaľniciach a bol som svedkom množstva nanajvýš nezodpovedného a agresívneho správania za volantom. Vodiči zámerne blokujú ľavé a stredové jazdné pruhy, trestajú vás, keď ich predbehnete, vybrzďujú sa navzájom a vytláčajú z ciest len preto, lebo riešia akési vnútorné problémy a ventilujú sa za volantom. Skutočnosť, že sú Vianoce, ktoré by mohli vzbudiť sebareflexiu, na ich správanie očividne nemá žiadny vplyv. Už niekoľko rokov tvrdím, že polícia má dnes veľmi zviazané ruky, čo sa týka možností práce s pocestnými agresormi a vytrvalo problémovými jedincami za volantmi. Som presvedčený, že spoločne s väčšími právomocami ich zadržania, stíhania a trestania v podobe vylúčenia zo spoločnosti by sa Slovensko postupne stalo slušnejším a bezpečnejším miestom na život a cestovanie. Keď existujú kamerové záznamy doslova otrasných útokov na cestách, polícia nemá možnosť s nimi nijako pracovať – potrebuje, aby ste vy ako autor videa oficiálne absolvovali byrokratické teátro v štýle kafkovského Procesu a dostali sa do priam osobnej konfrontácie s agresorom, hoci ste sa ho pred niekoľkými hodinami s úľavou zbavili. Je nanajvýš nevyhnutné, aby sme sa nielen v súvislosti so sviatkami, ale najmä s ohľadom na 21. storočie, v ktorom žijeme, konečne uvedomili a začali správať rozumne, triezvo, vyspelo a zodpovedne. A je na nás, dobrých ľuďoch, aby sme medzi seba neprijímali zlých, nerešpektovali a netolerovali ich nevhodné správanie, alibizmus a egocentrickosť. V kontexte správania za volantom je to o to dôležitejšie, pretože automobil je zbraň, ktorá, ako nás presvedčajú každodenné titulky upozorňujúce na smrteľné nehody, vie byť veľmi ľahko zneužitá. Považujem za dôležité, aby do legislatívy konečne vstúpila aj morálnosť, pretože práve ona je tým skutočným indikátorom správnosti. Pozor, nie etika, pretože tá sa mení v závislosti od národa k národu, ale morálka je univerzálna. Aj dieťa vie, čo je dobré a čo zlé, lenže ako dospelí na to veľmi efektívne zabúdame a vieme si alibisticky obhájiť to svoje, hoci vnútorne cítime, že nie sme v práve. Vianočné sviatky sú časom, keď mnohí z nás absolvujú dlhé cesty autom a prejdú stovky kilometrov, aby mohli byť s rodinami. Robia to aj ľudia, ktorí nejazdia často, ale práve sviatky ich k šoférovaniu prinútili. Práve v tomto období je absolútne nevyhnutné stať o niečo lepším a ohľaduplnejším človekom, pretože ak nezvládneme takéto jednoduché životné skúšky, ako je schopnosť tolerovať menej skúsených alebo zmätkujúcich vodičov na cestách, potom nemáme šancu ustáť naozajstné životné problémy. A predsa všetci sa tvárime, že sme schopní zvládnuť všetko. Takže vám želám, nech tieto skúšky dospelosti a vyspelosti zvládnete s nadhľadom a bez skúsenosti s nevhodným správaním za volantom! **ERIK STRÍŽ**
### Za aktuálny 51. týždeň v roku 2018 (17.12.-23.12.2018) vyberáme nasledovné príspevky:

Januárové číslo auto motor a šport je už v predaji!

Januárové číslo auto motor a šport je v predaji od pondelka 17.12.2018! Pozrite si kompletný obsah januárového čísla najčítanejšieho motoristického časopisu na Slovensku - auto motor a šport č. 01/2019!




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.