Toto sú nové rotujúce zvodidlá. Prečo sú lepšie než tie klasické?
Rotujúce zvodidlá majú potenciál zachrániť milióny životov. Pozrite sa na to, ako fungujú a prečo sú lepšie než súčasné jednoduché zvodidlá.
Vydané Text: Redakcia
### Ako to funguje
Čo sa teda deje, keď do nich vozidlo narazí?
Energia vzniknutá pri náraze vozidla do zvodidla sa ihneď premení na rotujúcu energiu, čiže roztočí zvodidlá. Tie sú robené tak, že výška spodného aj vrchného rámu je prispôsobená pneumatikám veľkých aj malých vozidiel, čiže šofér po náraze nestratí kontrolu nad vozidlom.
**Podpery rámov obsahujú kvapalinu**, vďaka čomu lepšie absorbujú náraz. Rámy majú hladký povrch, čo zabezpečuje, že po náraze sa pneumatika hýbe v smere jazdy, čo pomáha predísť ďalšej nehode spôsobenej nárazom vozidla idúceho za zachyteným vozidlom.
Na absorbciu druhého nárazu slúži **trojdimenzionálna štruktúra rámov v tvare písmena D** a vyrovnávacia podpora.
Čo sa týka **údržby** takýchto zvodidiel, tá je vcelku nenáročná. Podpery sú uložené každého 0,7 metra a sú nezávislé, takže po náraze stačí vymeniť iba poškodenú časť.
### Ako obstáli rotujúce zvodidlá v nárazových testoch
**Malé autá**
Testované bolo auto s hmotnosťou 900 kg. Po náraze zvodidlá posielajú auto späť v smere jeho jazdy, chránia pasažierov a chránia tiež pred ďalšou nehodou.
**Veľké autá**
Testované bolo 10-tonové nákladné auto. Zvodidlá menili spôsob kolízie na rotačné trenie čo spôsobilo, že kolízia trvala dlhšie a tým minimalizuje silu okamžitého nárazu.
**Autobusy**
Testovaný bol 13-tonový autobus, výsledok bol rovnaký ako pri veľkých autách.
Ukazuje sa, že rotujúce zvodidlá môžu naozaj zvýšiť bezpečnosť na cestách. Otázkou zostáva, kedy sa tento trend dostane k nám a aké náklady by to predstavovalo.
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia