Porsche má nové 718-ky Cayman T a Boxster T. Sú úchvatné, ale základnej výbave chýba to, čo majú aj autá za 9-tisíc eur

Výrobca šetril kilogramy všade, výsledkom je skvelý pomer hmotnosti k výkonu: 4,5 kilogramu na konskú silu.
Vydané  Text: 
Značka Porsche práve predviedla svoje najnovšie modely Cayman T a Boxster T patriace do rodiny 718. Jedná sa o športovo vyladené verzie s nižšími podvozkami, ktoré boli doteraz k dispozícii výhradne pre najvyššie a najdrahšie varianty S. Automobily Porsche ponúkajú športový charakter už v základnom vyhotovení a všetkými ďalšími estetickými a motorickými úpravami ho už iba zveľaďuje. Môžeme tak vnímať aj novinky Cayman T a Boxster T, ktoré doplnia produktové portfólio o modely so zníženým podvozkom, 20-palcovými kolesami a balíčkom SportChrono. **Písmeno T znamená Touring** a podľa Porsche toto slovíčko reprezentuje radosť z jazdy v jej najčistejšej forme. Svetlá výška je v porovnaní s konvenčnými verziami modelov nižšia o 20 milimetrov.
Porsche 718 Boxster T a Cayman T (2019)
Obidva nové automobily sú vybavené **4-valcovým** benzínovým motorom boxer **s maximálnym výkonom 220 kW (300 k)**, ktorý bol podľa slov automobilky ešte viac vyladený pre použitie pre stredné uloženie v dvojmiestnych športových vozidlách. **Krútiaci moment** dosahuje nanajvýš 380 Nm pri 2 150 ot./min. Predtým bol tento športový podvozok k dispozícii výhradne s 2,5-litrovými motormi vo verziách S s maximálnym výkonom 350 k.
Porsche 718 Boxster T (2019)
V základnej výbave Caymanu T a Boxstera T objaví **6-stupňová manuálna prevodovka** a Porsche Torque Vectoring (PTV) s mechanickým uzamykaním zadného diferenciálu. Zaujímavosťou je, že súčasťou týchto športovo ladených modelov bude mierne skrátená páka prevodovky. Za príplatok budú v predaji aj konfigurácie s automatickou dvojspojkovou prevodovkou PDK. Zrýchlenie noviniek je pôsobivé, z nuly na 100 km/h obe vozidlá vyštartujú už za 5,1 sekundy a s automatickou prevodovkou už za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť dosahuje 275 km/h a 
Porsche 718 Cayman T (2019)
Hmotnosť oboch automobilov je 1 350 kg (s PDK 1 380 kg) a výrobca šetril kilogramy kde sa len dalo. Dokonca **do základnej výbavy aut nezahrnul ani multimediálny systém**, na ktorého mieste sa nachádza obyčajný odkladací priestor. Ak by ale zákazníci takýto systém vyžadovali, údajne budú mať možnosť pridať ho do vozidla bez príplatku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia