Nová Mazda 3 vám dá všetko! Má to však svoju cenu:

Poznáme cenu novej Mazdy 3, úrovňou základného vybavenia šokuje!
Vydané  Text: 

Úplne novú Mazdu 3 môžeme **zaradiť k najkrajším predstaviteľom nižšej strednej triedy na trhu.** Novinka navyše využíva úplne novú podvozkovú architektúru Skyactiv Vehicle Architecture, ktorá vyniká zvýšenou tuhosťou, nižšou hmotnosťou a komfortnejšie fungujúcim podvozkom. **K dispozícii pritom bude v dvoch klasických karosárskych verziách – hatchback a sedan.**
Obe začínajú na rovnakej **základnej cene 19 990 € s benzínovým motorom Skyactiv-G a výkonom 122 koní.** Okrem dobre známeho benzínového motora pribudol do ponuky aj revolučný agregát Skyactiv-X s vysokým kompresným pomerom, vďaka ktorému bude mať tento benzínový motor extrémne nízku spotrebu paliva. Mnohých však bude nový agregát lákať najmä **výkonom na úrovni 181 koní, pričom základná cena danej motorizácie začína na 23 290 €.** V ponuke prekvapivo zostáva aj vznetová jednotka s výkonom 116 k, ktorá bude od Skyactiv-X lacnejšia len o tisíc eur.
Veľmi príjemne nás prekvapila úroveň základného vyhotovenia, v ktorom nechýbajú ani prvky z vyšších tried. **Už v štandarde tak môžete počítať s Full LED svetlometmi, hliníkovými diskami, 8,8“ dotykovým a premietacím head-up displejom, adaptívnym tempomatom či koženým volantom.** Priplácať si pritom nebudete musieť ani za navigačný systém, audiosústavu s 8 reproduktormi či Apple Carplay a Android Auto.
Vyššie stupne výbavy pridávajú napríklad väčšie disky kolies, vyhrievaný volant a sedadlá, adaptívne svetlomety či duálnu klimatizáciu. **Fajnšmekri si prídu na svoje najmä pri výbere špecializovaných paketov.** Pre milovníkov hudby má Mazda za doplatok 600 € pripravenú audiosústavu BOSE s 12 reproduktormi, aristokratov zaujme kožené čalúnenie s elektrickými sedadlami za 1 100 € a ostatní si podľa priorít môžu k výbave priplatiť aj za ďalšie bezpečnostné prvky či efektné doplnky v interiéri.
Základná výbava novej Mazdy 3:
Tieto správy však nemusia potešiť záujemcov o novú Mazdu 3 s nižším rozpočtom na kúpu auta. V porovnaní s predchodcom ide o výrazný niekoľkotisícový nárast základnej ceny, čo môže odradiť najmä firemných zákazníkov, taxikárov či starších ľudí preferujúcich vozidlo za čo najnižšiu cenu. **Je preto veľmi pravdepodobné, že práve táto skupina ľudí si novú „trojku“ už nebude môcť dovoliť a zakotvia pri horšie vybavenej, no o niekoľko tisíc eur lacnejšej konkurencii.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.