Na Dakare budú štartovať tri ohromné Toyoty Hilux

Vo vynovených Hiluxoch na Rally Dakar 2019 budú pretekať Giniel de Villiers a navigátor Dirk von Zitzewitz, Nasser Al Attiyah v tíme s Mathieuom Baumelem a Bernhard ten Brinke s novým pilotom Xavierom Panserim.
Vydané  Text: 
41. ročník Rally Dakar odštartuje 6. januára a celý sa uskutoční na území jednej krajiny – Peru. Tím Toyota Gazoo Racing SA na ňom predstaví najnovšiu verziu závodného Hiluxu – výsledok skúseností nazbieraných od prvého štartu tímu v roku 2012. V januári toho roku vyštartoval tím spoločnosti Toyota s tromi vozidlami modelu Dakar Hilux a obsadil 2. a 3. miesto.
### Kto bude jazdiť v tímoch? Jazdcov štartujúcich vo farbách Toyoty predstavili v Kapskom Meste počas Rallycrossových majstrovstiev sveta WRX na Killarney Raceway. Prvé dve posádky neboli prekvapením – vďaka nim sa Toyota umiestnila na druhom aj treťom stupienku víťazov na tohtoročnom Dakare. **Giniel de Villiers z JAR a Nemec Dirk von Zitzewitz** spolu jazdia už mnoho rokov, v roku 2009 dokonca Dakar vyhrali. Odvtedy už päťkrát stáli na stupienkoch víťazov ako pretekári Toyoty. De Villiers sa stal tento rok už po druhýkrát šampiónom South African Cross-Country Series, pričom za volantom Toyoty Hilux sedel spolu s navigátorom Dennisom Murphym.
Giniel de Villiers z JAR a Nemec Dirk von Zitzewitz
**Katarský pretekár Nasser Al Attiyah a jeho navigátor Mathieu Baumel z Francúzska** na tohtoročných pretekoch v Dakare obsadili druhé miesto. V uplynulom roku vybojovali aj svoj tretí (druhý v tíme Toyota) titul majstrov FIA World Cup for Cross-Country Rallies. K ich tohtoročným úspechom patrí víťazstvo na Rally Maroko. „Nová verzia Hiluxu je pravdepodobne najlepším vozidlom, aké som kedy viedol,“ povedal Al Attiyah po víťazstve v Maroku. ,,Bez problémov si poradí s ťažkým terénom a po každej modifikácii je čoraz lepšia.” **Holanďan Bernhard ten Brinke** sa pripojil k tímu Toyota Gazoo Racing SA v novembri 2017. V nadchádzajúcom ročníku Rally Dakar nahradí jeho doterajšieho navigátora Michela Périna **Xavier Panseri**. Ten sa v roku 2015 umiestnil v najslávnejších vytrvalostných pretekoch na treťom mieste. Spolu so svojim rodákom Bryanem Bouffierom vyhral aj Rally Monte Carlo a Rally Korziky. Panseri a Bernhard Ten Brinke budú v Dakare jazdiť po prvýkrát, no tento rok už spolu štartovali v Maroku.
Holanďan Bernhard ten Brinke a Xavier Panseri
### Ďalší vývoj dakarového Hiluxu Na tohtoročných pretekoch Rally Dakar štartovali jazdci Toyoty v Hiluxoch novej generácie, ktoré im zabezpečili dve miesta na stupienkoch víťazov. V priebehu celého roka vozidlá testovali a zdokonaľovali. Väčšinu testov Toyota zrealizovala v rámci šiestich kôl série pretekov South African Cross-Country, ktoré vyhrala v klasifikácii výrobcov. Ďalšou príležitosťou k zlepšovaniu bolo Rally Cross-Country Kataru a Rally Maroka. Zmeny zahŕňali okrem iného motor a zavesenie, zníženú hmotnosť vozidla a zlepšené rozloženie hmotnosti. „Použili sme atmosférický motor V8 z minuloročného modelu, prevodovku a väčšinu komponentov podvozku,” vysvetlil Glyn Hall, riaditeľ tímu Toyota Gazoo Racing SA. „Teraz máme lepšie odpruženie, silnejší motor a mnoho drobnejších zdokonalení, vďaka ktorým je vozidlo podstatne lepšie.”
Najdôležitejšou zmenou bolo použitie menšieho reštriktoru, ktorý má teraz 37 mm. „FIA sa neustále snaží vyrovnať výkony turbodieselov a atmosférických V8, ako je ten náš,” dodáva Hall. „Je to neustály proces jemného dolaďovania pravidiel, s ktorými žiadna strana nikdy nebude stopercentne spokojná, ale nemáme iné východisko, musíme sa prispôsobiť súčasným predpisom. Menší reštriktor pre nás nie je výhodný, ale keďže tohtoročná trať v Peru nestúpa do výšok, naše vozidlá by to mali zvládnuť.” Na druhej strane, väčšinu trate Rally Dakar 2019 tvorí mäkký piesok, čo veľmi zaťažuje motor Hiluxu a je nevýhodou tímu Toyoty. Rally sa začne aj skončí v hlavnom meste Peru – v Lime. Pretekári urobia obrovskú slučku v južnej časti krajiny a cieľovú čiaru dosiahnu 17. januára. „Niet pochýb, že Rally Dakar je veľmi náročný pretek,” uzatvára Hall. „Aj keď budúcoročná trasa bola ohraničená na jednu krajinu, budeme musieť čeliť mnohým výzvam súvisiacim s terénom, navigáciou a teplotami. Ale my milujeme výzvy a nevieme sa dočkať príležitosti zabojovať o víťazstvo.”








Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.