Automobilka Faraday Future vyčerpáva kapitál, neplatí zamestnancov a hrozí jej zánik

Najväčší potenciálny konkurent americkej Tesly má veľmi zlé vyhliadky, hoci ešte nedávno mal dostať investíciu dve miliardy dolárov.
Vydané  Text: 

Po nedávnom faux-pas s hlavnými investormi spoločnosť Faraday Future vyčerpáva svoj kapitál a je na pokraji bankrotu, tvrdí zahraničný zdroj. Objavili sa správy o tom, že Faraday Future nie je schopný platiť mzdy svojim zamestnancom a stojí na pokraji bankrotu, čo minulý týždeň potvrdila aj samotná automobilka. Nie je to však ojedinelá situácia, finančným dlhom a neschopnosti zvládať vlastnú výrobu dlhodobo čelila aj americká automobilka Tesla a iba pred niekoľkými týždňami sa jej podarilo dostať do zelených čísel. Písali sme o tom v samostatnom príspevku Ako Tesla zarobila 13 miliárd dolárov za 13 dní? A prečo stále rastie?

Ako Tesla zarobila 13 miliárd dolárov za 13 dní? A prečo stále rastie?

Možno ste aj vy zachytili informácie o tom, že americkej automobilke Tesla sa podarilo za tretí štvrťrok tohto roka dostať z červených čísel. Dosiahla to aj napriek tomu, že analytici i motoristickí novinári predpovedali presný opak, teda prehlbovanie finančných strát. Ako je to možné, že sa Muskovi podarilo zvrátiť sled udalostí vo svoj prospech?

Značke Faraday Future nepomohla ani plánovaná enormná finančná injekcia vo výške 2 miliárd amerických dolárov od čínskeho holdingu Evergrande. Odmenou za túto investíciu mal byť 45-percentný podiel na vlastníctve americkej spoločnosti. Američania paradoxne tvrdia, že cieľom Číny bolo ovládnuť automobilku. Po prvotnej platbe vo výške 800 miliónov amerických dolárov zo začiatku tohto roka mali nasledovať ďalšie platby v celkovej výške 1,2 miliard USD, avšak tie sa podľa Faraday Future nezrealizovali. Dokonca Čína manipulovala ostatnými investormi s cieľom zamedziť prílevu nových investícií do automobilky, čo sa jej údajne aj podarilo. Zámerom Evergrande malo byť dosiahnutie úplného vyčerpania finančných zdrojov a následná odkázanosť práve na peniaze z Číny. Minulý týždeň automobilka zverejnila vyhlásenie, kde sa priznáva k finančnej kríze a pripomína, že ju vyriešiť v priebehu dvoch až troch mesiacov. Vo vyhlásení tiež spomína zamestnancov, ktorých je dovedna tisíc a z nich stovky v Spojených štátoch. Podľa slov automobilky sú všetci zamestnanci zmierení s tým, že im mzdy prídu neskôr a sú odhodlaní pracovať pre firmu aj naďalej.
### Inovatívny elektromobil Automobilka Faraday Future (FF) momentálne pracuje na výrobe luxusného elektromobilu FF91. Faraday Future FF91 je crossover s plne elektrickým pohonom a schopnosťou autonómnej jazdy. Stojí na modulárnom podvozku Variable Platform Architecture (VPA), ponúkne dovedna tri elektrické motory s celkovým maximálnym výkonom 783 kW (1 050 k), z nuly na 100 km/h zrýchľuje za 2,39 sekundy a na jedno plné nabitie prejde vzdialenosť 482 kilometrov, teda 300 míľ. Elektromobil disponuje precíznou aerodynamikou a vyspelými technológiami na palube, údajne umelou inteligenciou riadenou niektoré systémy a tiež sedadlami, ktoré boli vyvinuté spoločne s NASA.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.