Nová Škoda Scala oficiálne predstavená! Je to najkrajšia škodovka súčasnosti:

Tento článok bude priebežne aktualizovaný o fotografie a čerstvé informácie z predstavenia Nové vozidlo ŠKODA SCALA – prehľad noviniek: Dizajn: Ako prvé vozidlo značky ŠKODA charakterizuje ŠKODA SCALA svojím emotívnym a autentickým vzhľadom ďalší vývojový stupeň dizajnového jazyka značky ŠKODA. **Ako prvý sériovo vyrábaný automobil ŠKODA v Európe má na piatych dverách namiesto loga sebavedomý nápis ŠKODA.** Až… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Tento článok bude priebežne aktualizovaný o fotografie a čerstvé informácie z predstavenia

Nové vozidlo ŠKODA SCALA – prehľad noviniek:

Dizajn:

Ako prvé vozidlo značky ŠKODA charakterizuje ŠKODA SCALA svojím emotívnym a autentickým vzhľadom ďalší vývojový stupeň dizajnového jazyka značky ŠKODA. **Ako prvý sériovo vyrábaný automobil ŠKODA v Európe má na piatych dverách namiesto loga sebavedomý nápis ŠKODA.** Až osemnásťpalcové kolesá z ľahkej zliatiny dodávajú vozidlu dynamický vzhľad. Jedinečné, predĺžené sklo piatych dverí, ktoré je súčasťou výbavového stupňa Style, dodáva vozidlu ŠKODA SCALA vlastný štýl. Zdroj: UnitedLife.sk: Škoda Scala video

Interiér:

Nový koncept poňatia interiéru, ktorý vychádza zo štúdie VISION RS, kombinuje ergonómiu a emotívny vzhľad s veľkorysým priestorom, typickým pre značku ŠKODA, a najväčším batožinovým priestorom vo svojej triede. **Prístrojová doska s centrálnym, vysoko umiestneným displejom, výplne predných dverí s kvalitným, mäkčeným povrchom so špecifickou úpravou, ktorá napodobňuje kryštalickú štruktúru.** Príjemnú atmosféru interiéru dodáva ambientné osvetlenie, teplé odtiene farieb a kontrastné obšitie poťahov sedadiel. Čalúnenie sedadiel je na želanie z kvalitného mikrovlákna Suedia. O dodatočný komfort sa stará na želanie dodávané vyhrievanie čelného skla alebo vyhrievaný volant.

Pohonné jednotky a podvozok:

Tri benzínové motory TSI s objemom **1,0 alebo 1,5 l a jeden naftový motor 1,6 TDI pokrývajú výkonové spektrum od 70 do 110 kW (95 až 150 k).** V priebehu roka 2019 bude nasledovať motor 1,0 G-TEC s výkonom 66 kW (90 k) a s pohonom na ekologický zemný plyn (CNG). Päť úsporných motorov vybavených turbodúchadlom spĺňa emisnú normu Euro 6d TEMP. Na želanie je ponúkaný systém Sport Chassis Control, ktorý ponúka nastavenie podvozku s režimami Normal a Sport, ktoré možno prepínať vo voľbe jazdného režimu Driving Mode Select.

Asistenčné systémy:

Mnoho asistenčných systémov vozidiel ŠKODA SCALA bolo doteraz známych len v automobiloch vyšších tried. Asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist) dostupný na želanie, upozorňuje až do vzdialenosti 70 m, čo je až o 50 m ďalej ako asistent hľadania mrtvého uhlu (Blind Spot Detect), na zozadu blížiace sa vozidlá, ktoré majú v úmysle predbiehať alebo sa už nachádzajú v mŕtvom uhle. **Na želanie je ponúkaný tiež adaptívny tempomat (ACC), ktorý je aktívny do rýchlosti 210 km/h, a parkovací asistent (Park Assist).** Asistent sledovania jazdného pruhu (Lane Assist) a Front Assist vrátane funkcie núdzovej brzdy sú sučásťou štandardnej výbavy.

Technológie a bezpečnosť:

ŠKODA SCALA má v štandardnej výbave LED svetlomety a LED zadné skupinové svetlá. Predný **Bi-LED a zadný full LED variant týchto svetiel s dynamickými zadnými smerovými svetlami, ktoré SCALA ponúka ako prvý model značky ŠKODA, je súčasťou výbavového stupňa Style.** Medzi devät ponúkaných airbagov patrí aj kolenný airbag vodiča a prvýkrát v triede kompaktných vozidiel sú na želanie dodávané zadné bočné airbagy. V prípade hroziacej nehody uzavrie proaktívna ochrana cestujúcích Crew Protect Assist, ktorá je dostupná na želanie, automaticky v predstihu okna a predopne bezpečnostné pásy na predných sedadlách.

Infotainment:

Virtuálny Kokpit, ktorý je dostupný na želanie, má displej s veľkosťou 10,25 palca. Ide o najväčší displej v triede kompaktných vozidiel. Displeje infotainment systému tretej generácie na báze radu MIB, majú uhlopriečku od 6,5 do 9,2 palca. Dotyková obrazovka je komfortne umiestnená tak vysoko, aby bola dobre viditeľná pre vodiča aj spolujazdca. **Sound System ŠKODA, ktorý je dostupný na želanie, ponúka subwoofer a desať reproduktorov.** Vďaka mnohým novým mobilným online službám ŠKODA Connect môžu cestujúci pomocou mobilného telefónu zamknúť a odomknúť vozidlo alebo „vzduchom“ aktualizovať softvér infotainment systému , prípadne mapy navigácie. Vďaka zabudovanej eSIM karte s pripojením LTE je vozidlo ŠKODA SCALA vždy online.

Simply Clever:

ŠKODA SCALA ponúka mnoho Simply Clever prvkov, napríklad elektricky ovládané piate dvere s funkciou Tip-To-Close, ktoré **sú ponúkané v tejto triede prvýkrát, alebo mechanicky sklopné a elektricky odistiteľné tažné zariadenie,** ktoré sa vyklopí po stlačení tlačítka v batožinovom priestore. Nový hatchback zamieri do triedy kompaktných vozidiel. Meno SCALA je inšpirované latinským slovom scala, ktoré znamená schody alebo rebrík. A veľký krok vpred bude model SCALA znamenať aj pre celú značku ŠKODA. „S novým modelom ŠKODA SCALA otvoríme ďalšiu kapitolu v triede kompaktných vozidiel značky ŠKODA. Jedná sa o úplne novo vyvinutý automobil, ktorý v tejto triede stanoví nové štandardy v oblasti technológií, bezpečnosti a dizajnu. Sme presvedčení o tom, že SCALA má najlepšie šance na to, aby pre značku ŠKODA novo definovala segment A, „hovorí predseda predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. Svetová premiéra modelu ŠKODA SCALA začne v Tel Avive v 18:30 SEČ. Celú show môžete sledovať v priamom prenose na ŠKODA Storyboard.

Škoda Scala prvýkrát odhalila interiér, znamená koniec pre špekulácie, ale i pre nadšenie

Pripravovaný hatchback Škoda Scala konečne ukázal prednú časť interiéru, ktorú doteraz výrobca prezentoval iba ako skicu. Reálna fotografia kokpitu a palubovky neprekvapuje, ale atraktivitu interiéru nemožno uprieť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.