Aktuality

Koniec spaľovacích motorov od VW dostal konkrétny dátum

Golf Sportsvan 1.5 TSI

Vyzerá to tak, že nadnárodné automobilové koncerny skutočne zahodia za hlavu sto rokov vývoja spaľovacích motorov a nahradia ich ešte staršou technológiou - elektropohonom. Prvý automobil s elektrickým pohonom totiž vznikol ešte v roku 1881 a podpísal sa pod neho Gustave Trouvé, automobil so spaľovacím pohonom od Karla Friedricha Benza potom v roku 1885.

Elektrifikácia pohonov naberá na obrátkach aj napriek tomu, že kritické hlasy dôrazne pripomínajú zásadné obmedzenia, ktoré elektrifikácia pohonu prinesie do života bežných ľudí i celého priemyslu a upozorňujú na otáznu všeobecnú uhlíkovú stopu elektromobilov.

Prečítajte si aj:


Test elektromobilu Volkswagen e-Golf: Žiadne experimenty - výborný výsledok!

ERIK STRÍŽ


V ústrety elektrickej budúcnosti už nejaký čas ťaží aj nemecký Volkswagen a značky, ktoré spadajú pod jeho strechu. Je pravda, že nedávna kauza Dieselgate otriasla dôveryhodnosťou značky, avšak nemožno jej uprieť schopnosť vyvíjať skvelé motory na benzín i naftu. Vedeli sme, že v kontexte súčasných európskych ekologických tlakov raz príde doba, keď spaľovacie motory povedia svoje posledné slovo a objavia sa v poslednej generácii, ale nečakali sme, že to bude takto skoro.

Ďalšia generácia spaľovacích motorov od VW bude poslednou, ktorú nemecký automobilový koncern uvedie. Nová generácia bude uvedená v roku 2026 a potom sa značka sústredí na vývoj a výrobu výhradne „CO2 neutrálnych pohonov“, tvrdí Bloomberg, ktorý cituje strategického šéfa Volkswagenu Michaela Josta.

Lenže Jost pre Bloomberg zároveň dodáva, že automobily s benzínovým a naftovým motorom od Volkswagenu budú na niektorých trhoch v predaji aj po roku 2050. Bude sa jednať o regióny s nedostatočnou infraštruktúrou nabíjacích staníc a tam, kde je využívanie elektrického pohonu neefektívne. Problém so zvýšenými emisiami naftových motorov chce Volkswagen riešiť výrobou ešte čistejších motorov, uvádza Jost a pripomína, že boj so skleníkovými plynmi je beh na dlhú vzdialenosť.

Upustenie od výroby a vývoja spaľovacích motorov, bez ohľadu na typ paliva, je prirodzeným vyústením súčasného vývoja.

Už o rok sa začne vyrábať elektrický model VW I.D. Neo hatchback a zaujme pozíciu elektrickej prvotiny v portfóliu značky. Tá síce ponúka elektromobily aj dnes, sú ale odvodené od konvenčných modelov so spaľovacím pohonom (napr. e-Golf, e-Up!). Projekt I.D. bude stavaný pre výlučne elektrické pohony od základu a s jeho uplatňovaním sa počíta nielen v Európe, ale vo veľkej miere aj v Číne.

Prečítajte si aj:


Naozaj elektromobily horia častejšie ako bežné autá? A prečo sa hasia ťažšie? Pozrime sa na fakty.

ERIK STRÍŽ


Škoda v roku 2019: elektrický Superb, autonómne roboty a rozšírenie výroby

Redakcia


Test Renault ZOE Z.E. R90 Life: Skutočne presvedčivý

ERIK STRÍŽ


ERIK STRÍŽ
Erik Stríž je redaktorom magazínu Autoviny.sk a časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. V mediálnej oblasti sa pohybuje od roku 2007, okrem konvenčných auto-moto tém sa venuje aj problematike udržateľnej mobility, technológiám a dizajnu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?