Koniec spaľovacích motorov od VW dostal konkrétny dátum

Čakali sme ho všetci, ale že koniec príde tak skoro, je celkom veľkým prekvapením.
Vydané  Text: 
Vyzerá to tak, že nadnárodné automobilové koncerny skutočne zahodia za hlavu sto rokov vývoja spaľovacích motorov a nahradia ich ešte staršou technológiou – elektropohonom. Prvý automobil s elektrickým pohonom totiž vznikol ešte v roku 1881 a podpísal sa pod neho Gustave Trouvé, automobil so spaľovacím pohonom od Karla Friedricha Benza potom v roku 1885. Elektrifikácia pohonov naberá na obrátkach aj napriek tomu, že kritické hlasy dôrazne pripomínajú zásadné obmedzenia, ktoré elektrifikácia pohonu prinesie do života bežných ľudí i celého priemyslu a upozorňujú na otáznu všeobecnú uhlíkovú stopu elektromobilov.

Test elektromobilu Volkswagen e-Golf: Žiadne experimenty – výborný výsledok!

Elektrický e-Golf prešiel modernizáciou, ktorá mu dopriala vyšší výkon i dlhší dojazd. Výrobca tak odstránil najväčšiu slabinu svojho elektromobilu a spravila z neho praktické vozidlo na každý deň aj pre ľudí, ktorým elektromobily doteraz nechutili. Alfa a omega elektrického Golfu je perfektne zvládnutá podobnosť s konvenčnými autami s benzínovým motorom.

V ústrety elektrickej budúcnosti už nejaký čas ťaží aj nemecký Volkswagen a značky, ktoré spadajú pod jeho strechu. Je pravda, že nedávna kauza Dieselgate otriasla dôveryhodnosťou značky, avšak nemožno jej uprieť schopnosť vyvíjať skvelé motory na benzín i naftu. Vedeli sme, že v kontexte súčasných európskych ekologických tlakov raz príde doba, keď spaľovacie motory povedia svoje posledné slovo a objavia sa v poslednej generácii, ale nečakali sme, že to bude takto skoro. **Ďalšia generácia spaľovacích motorov od VW bude poslednou**, ktorú nemecký automobilový koncern uvedie. Nová generácia bude uvedená v roku 2026 a potom sa značka sústredí na vývoj a výrobu výhradne „CO2 neutrálnych pohonov“, tvrdí Bloomberg, ktorý cituje strategického šéfa Volkswagenu **Michaela Josta**. Lenže Jost pre Bloomberg zároveň dodáva, že automobily s benzínovým a naftovým motorom od Volkswagenu budú na niektorých trhoch v predaji aj po roku 2050. Bude sa jednať o regióny s nedostatočnou infraštruktúrou nabíjacích staníc a tam, kde je využívanie elektrického pohonu neefektívne. Problém so zvýšenými emisiami naftových motorov chce Volkswagen riešiť výrobou ešte čistejších motorov, uvádza Jost a pripomína, že boj so skleníkovými plynmi je beh na dlhú vzdialenosť. Upustenie od výroby a vývoja spaľovacích motorov, bez ohľadu na typ paliva, je prirodzeným vyústením súčasného vývoja. Už o rok sa začne vyrábať elektrický model VW I.D. Neo hatchback a zaujme pozíciu elektrickej prvotiny v portfóliu značky. Tá síce ponúka elektromobily aj dnes, sú ale odvodené od konvenčných modelov so spaľovacím pohonom (napr. e-Golf, e-Up!). Projekt I.D. bude stavaný pre výlučne elektrické pohony od základu a s jeho uplatňovaním sa počíta nielen v Európe, ale vo veľkej miere aj v Číne.

Test Renault ZOE Z.E. R90 Intens: Skutočne presvedčivý

Toľko radosti z jazdy! Malý elektromobil Renault Zoe je obratný, šikovný, teda ideálny do mesta. A praktický dojazd dosahuje skvelých 300 km!

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia