VIDEO: Neuveriteľné! Toto musí každý Seat pred spustením výroby absolvovať!
Gonzalo Giménez, šéf oddelenia bŕzd a aktívnych bezpečnostných systémov SEAT, strávi až 10 týždňov v roku ďaleko od domova pri testovaní automobilov v extrémne chladných podmienkach
Vydané Text: Tlačový servis
Kanceláriou je zamrznuté jazero:
Gonzalo a jeho tím, tvorený 16 inžiniermi a skúšobnými technikmi, sa každý rok vydávajú na miesto, ktoré sa na dobu 10 týždňov stane ich kanceláriou. Ich pracoviskom je zamrznuté jazero s plochou 6 štvorcových kilometrov. Vrstva ľadu pod nohami, hrubá 60 centimetrov, umožňuje využívať jazero ako skúšobnú trať.Automobily dosahujú svoje limity:
títo inžinieri počas pobytu v Laponsku uskutočňujú až do 60 rozličných testov. **Dnes prvý test dňa spočíva v deaktivácii elektronického stabilizačného systému ESC** v rozličných stupňoch až po úplne vypnutie. Ak sa vozidlo vychýli zo smeru, stabilizačný systém ho musí podchytiť a vrátiť späť.Brzdy aj všetky systémy fungujú:
vpredu je trať dlhá 200 metrov, ktorej polovicu tvorí asfalt a polovicu ľad. Táto trať slúži na testovanie vysokej a nízkej úrovne adhézie pneumatík, čo je častá a kritická situácia na cestách v severských krajinách. **Gonzalo sa rozbieha, brzdí s kolesami na rozličných povrchoch a to celé mnohokrát opakuje.** Takýmto spôsobom sa dá jemne doladiť systém ABS, ktorý pomáha vodičovi kontrolovať stabilitu vozidla pri brzdení.Význam dát:
ako hovorí Gonzalo, hlavnou zmenou je „ako sa medzičasom technika vyvinula. Zvýšila sa efektivita systémov vozidla ale súčasne sa aj zdokonalili nástroje, ktoré máme k dispozícii – sú výkonnejšie a rýchlejšie.“ **Na konci dňa inžinieri analyzujú dáta získané pri testoch a tieto výsledky im umožňujú dolaďovať rozličné systémy vozidla.**Schopnosť adaptovať sa:
šéf oddelenia bŕzd a aktívnych bezpečnostných systémov SEAT začal pracovať v závode Zona Franca značky SEAT v roku 1992, hneď po ukončení svojich štúdií. **„Keď som sa prešiel do technického centra v závode Martorell, mal som možnosť vybrať si rozličné oddelenia, no vybral som si testy podvozka.** Táto práca si vyžaduje vášeň pre autá, vôľu cestovať počas celého roka a schopnosť adaptovať sa na rozmanité podmienky,“ dodáva Gonzalo.Testy na celej zemeguli:
testy sa vždy začínajú v lete, kedy inžinieri technického centra na tri týždne cestujú do púštnych oblastí. **Počas roka navštívia päť kontinentov, na ktorých testujú prototypy vo všetkých poveternostných podmienkach** a na všetkých druhoch povrchov. Výsledkom je, že majitelia dostanú automobil, ktorý je schopný bezpečnej jazdy na všetkých cestách a vo všetkých situáciách.VIDEO:
Inzercia