FIAT dáva naftovým motorom ešte jednu šancu, upúšťa tak od predchádzajúcich silných rečí
Zahodiť za hlavu na miliardy eur investovaných do vývoja naftových motorov nie je len tak. FIAT si to veľmi dobre uvedomuje a zmierňuje svoje predchádzajúce slová o definitívnom konci podpory agregátov na dízel.
Vydané Text: Redakcia
Taliansky automobilový koncern patrí medzi tie značky, ktoré chcú držať krok s dobou a postupne pritvrdzujú v rétorike o obmedzovaní vývoja a predaja naftových agregátov. Nie je to nič prekvapivé a vyzerá to tak, že sa tomuto trendu nevyhnú ani prémiové nemecké značky, pre ktoré sú naftové motory veľmi dôležité.
FIAT nedávno avizoval, že do roku 2021 celkom zanechá európsky predaj nových automobilov s naftovými motormi. Boli to silné a odvážne slová, pod ktoré sa podpísal sám Sergio Marchionne, dnes už zosnulý ex-šéf koncernu FCA.
Nové vedenie spoločnosti však narazilo na tvrdú realitu, ktorá by upustenie od najpopulárnejšej alternatívy k benzínu nepriala finančným plánom.
Automobilka napokon zvolila miernejší tón a na adresu naftových motorov sa vyjadruje rezervovanejšie, racionálnejšie a triezvejšie. K roku 2021 teda podľa najnovších vyjadrení neukončí predaj naftových pohonov a svojím spôsobom tak dáva dízlu ešte jednu šancu. Aj tá bude ale skôr bez perspektívy, bude iba zohľadňovať aktuálne dianie na trhu a reálny dopyt po týchto motoroch.
FIAT/FCA však začne s postupným ťažením v ústrety „čistejšej“ alternatíve k naftovým motorom, teda elektricko-benzínovým riešeniam – hybridom a plug-in hybridom.
Hybridy a plug-in hybridy schopné elektrického rozjazdu ponúkajú relatívne podobnú spotrebu paliva a rýchly nástup krútiaceho momentu, ktorý fanúšikova naftových motorov oceňujú najviac. Inovatívne motorizácie dostanú nielen modely od značky FIAT, ale aj pripravovaný crossover od Alfa Romeo či súčasné modely Ghibli, Quattroporte a Levante od Maserati.
FIAT nedávno avizoval, že do roku 2021 celkom zanechá európsky predaj nových automobilov s naftovými motormi. Boli to silné a odvážne slová, pod ktoré sa podpísal sám Sergio Marchionne, dnes už zosnulý ex-šéf koncernu FCA.
Nové vedenie spoločnosti však narazilo na tvrdú realitu, ktorá by upustenie od najpopulárnejšej alternatívy k benzínu nepriala finančným plánom.
Automobilka napokon zvolila miernejší tón a na adresu naftových motorov sa vyjadruje rezervovanejšie, racionálnejšie a triezvejšie. K roku 2021 teda podľa najnovších vyjadrení neukončí predaj naftových pohonov a svojím spôsobom tak dáva dízlu ešte jednu šancu. Aj tá bude ale skôr bez perspektívy, bude iba zohľadňovať aktuálne dianie na trhu a reálny dopyt po týchto motoroch.
FIAT/FCA však začne s postupným ťažením v ústrety „čistejšej“ alternatíve k naftovým motorom, teda elektricko-benzínovým riešeniam – hybridom a plug-in hybridom.
Hybridy a plug-in hybridy schopné elektrického rozjazdu ponúkajú relatívne podobnú spotrebu paliva a rýchly nástup krútiaceho momentu, ktorý fanúšikova naftových motorov oceňujú najviac. Inovatívne motorizácie dostanú nielen modely od značky FIAT, ale aj pripravovaný crossover od Alfa Romeo či súčasné modely Ghibli, Quattroporte a Levante od Maserati.
Inzercia
Autosalon, Autosalon Sao Paulo, Biznis, Diesel, Dizajn, Fca, Fiat, Fiat Fastback, Nafta, Sergio Marchionne, Str, Suv, Suv Kupe
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia