Aktuality

Konečne šoférske SUV s poriadnym motorom? Honda predstavila športovú verziu obľúbeného HR-V!

Japonci zverejnili detaily týkajúce sa ostro ladeného kompaktného SUV s označením HR-V Sport. Novinkou je najmä motor, pod kapotu modernizovaného SUV zavíta benzínový preplňovaný agregát 1.5 VTEC TURBO, ktorý poznáme napríklad z modelu Civic. Štvorvalcový agregát poskytuje maximálny výkon až 132 kW (182 k) a 240 Nm krútiaceho momentu dostupného už od 1 900 ot./min.

HRV SPORT Honda

Nebude chýbať ani možnosť kombinovať tento agregát so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo samočinným CVT variátorom. Súčasťou balíka, ktorého cieľom je zabezpečiť optimalizované vyváženie tuhosti karosérie, ovládania odpruženia a pocitu pri riadení, je vybavenie automobilu HR-V Sport špeciálnou technológiou „Performance Damper“. Systém tlmičov je integrovaný do prednej a zadnej časti automobilu a pôsobí proti relatívnemu pozdĺžnemu a torznému náklonu. V ostrých zákrutách zabraňuje nakláňaniu automobilu, zlepšuje stabilitu pri náhlych zmenách jazdných pruhov a znižuje vibrácie na nerovných cestách.

HRV SPORT Honda

Medzi športové doplnky patria aj čierne kryty vonkajších spätných zrkadiel, dvojité výfukové potrubie a jedinečný dizajn 18-palcových zliatinových kolies. Súčasťou štandardnej výbavy sú LED svetlomety s diaľkovými a stretávacími svetlami, LED indikátormi a dennými LED svetlami. Tmavé chrómové obloženie zadných dverí zodpovedá úprave prednej časti a sklá zadných svetiel sa vyznačujú tmavým „dymovým“ efektom a čiernymi vnútornými čiarami ako pri štandardnom HR-V pre rok 2019. Začiatok výroby modelu Honda HR-V 2019 je naplánovaný na december 2018, prvé objednávky budú zákazníkom dodané na jar 2019.

Prečítajte si aj:


Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?