Hyundai má nové 8-miestne SUV, vodič musí pre veľkosť auta rozprávať cez audiosystém

Pre nás gigantické SUV je pre Američanov iba stredne veľké, Hyundai však aj na tamojšom trhu prekonáva konkurentov.
Vydané  Text: 
Vzdialený koncernový súrodenec Kia Telluride by mohol byť zaujímavý aj pre európskeho zákazníka, jeho prioritou ale budú Spojené štáty americké. Práve západný trh je na nadrozmerné SUV zvyknutý a od automobiliek ich priam vyžaduje. Nové najväčšie SUV od značky Hyundai sa volá Palisade a „naše“ Santa Fe predčí snáď v každom ohľade. Palisade si však od Santa Fe požičal kľúčové dizajnové prvky predných partií. Tam podobnosť končí, americké SUV je maximalista v každom ohľade. Hyundai Palisade sa predviedol na autosalóne 2018 LA Auto Show, oslovil množstvom techniky na palube a veľkosťou presahuje aj Santa Fe XL, ktorý sa v Amerike predával doteraz. Kórejskí novinka bude na domácom trhu bojovať proti silnej konkurencii: Ford Explorer, Honda Pilot, Kia Sorento, Nissan Pathfinder, Subaru Ascent a Toyota Highlander. O pripravovanom najväčšom SUV od značky Hyundai sme informovali na Slovensku ako prví ešte začiatkom októbra v článku Hyundai pripravuje nové obrovské SUV, takto by malo vyzerať.
### Črty známe zo Santa Fe Napriek tomu, že u nás by sme Palisade považovali za jedno z najväčších SUV na trhu, v Spojených štátoch sa radí do kategórie mid-size, teda stredne veľkých esúvečiek. Tamojší trh je zvyknutý na celkom iný štandard – a tiež celkom iné motory, nepochybne oveľa zaujímavejšie, ako sú tie naše populárne litrové trojvalce. Palisade má pod kapotou dvakrát toľko valcov a štyrikrát taký zdvihový objem.
Exteriér novinky si osvojil dizajnové prvky, ktoré sú pre súčasný Hyundai typické. Sledujeme moderné LED svetlomety, ktoré umožnili ostrý, výrazný moderný dizajn predných partií, zadná časť potom nepripomína žiadny iný model výrobcu. Maska chladiča je rozmerná a robustná, má významný podiel na vizuálnej príťažlivosti modelu.
### Interiér pre 8 ľudí a 16 plechoviek Coca-Coly Interiér je pozoruhodný pre svoje proporcie, priestrannosťou prekonáva aj niektorých vyššie zmienených konkurentov, napríklad Hondu Pilot. Kokpit pre vodiča si zachováva zdravú mieru minimalizmu, zároveň stále využíva praktické tlačidlá, otočné ovládače a prepínače. Vodič má za príplatok k dispozícii farebný 12,3-palcový displej priamo na prístrojovom paneli pred volantom (digitálny kokpit v podaní značky Hyundai), Head Up Display a so spolujazdcom zdieľa rozmerný 10,25-palcový dotykový displej zakomponovaný do palubnej dosky. V pôvodnom článku z októbra sme ešte avizovali predpoklady, že sa Hyundai Palisade objaví v 8-miestnom vyhotovení, čo sa aj naplnilo. Hyundai Palisade umožní ale aj 7-miestnu konfiguráciu. Kuriózne je, že tretí rad sedadiel tak vzdialený od prvého, že vodič komunikuje s pasažiermi vzadu prostredníctvom mikrofónu a reproduktorov umiestnených vzadu. Je to detail, ktorý poznáme z minivanov. Zaujímavosťou je tiež technologická vychytávka, ktorá umožňuje vodičovi počúvať hudbu z vlastného audio systému a nerušiť tým ostatných pasažierov na palube. O priestrannosti vozidla napovedá aj fakt, že sa v interiéri nachádza celkovo 16 odkladacích slotov na nápoje a USB konektory sú k dispozícii pre všetky rady sedadiel.

### Jeden silný motor a 20-palcové kolesá Pod kapotou Hyundai Palisade dominuje 3,8-litrová V6 s maximálnym výkonom 217 kW (291 k) pri 6 000 ot./min., ktorý je dodávaný výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Maximálny krútiaci moment predstavuje 355 Nm. Jedná sa o motor z americkej verzie športového liftbacku KIA STINGER.
Automobil disponuje pohonom dvoch alebo HTRAC štyroch kolies, stojí na pneumatikách 245/60 R18, za príplatok ho možno postaviť na 245/50 R20. Vodičovi je potom k dispozícii rozsiahla paleta asistenčných systémov, s ktorými sa stretávame aj v modeli Santa Fe. Hyundai Palisade sa začne v Spojených štátoch predávať v lete 2019.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia