Aktuality

Facelift Toyoty Prius prináša veľké prekvapenie! Toto sme nečakali:

Toyota Prius rozhodne nepatrí k najkrajším autám na planéte ani po modernizácii. Jemných zmien sa dočkali zadný nárazník aj svetlomety vpredu a vzadu. Novinky sa týkajú skôr technického vybavenia hybridného Priusu. Po novom bude totiž k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies nazývaným Hybrid AWD-i.

Pohon zadnej nápravy je vyriešený dodatočným elektromotorom na zadnej náprave, ktorý dopĺňa štandardné hybridné ústrojenstvo s 1,8 litrovým agregátom pod kapotou. V závislosti od okolitých podmienok sa bude pohon zadnej nápravy automaticky pripájať. Zadná náprava pomôže pri rozjazdoch, ale aj v prípade detekcie zníženej trakcie kolies, a to až do rýchlosti 70 km / h.

Prius Facelift

Toyota zároveň dodáva, že ďalší elektromotor ani nové batérie nijako neovplyvnili vnútorný priestor Priusu či objem kufra. Nového akumuátora sa napokon dočká aj klasická verzia s pohonom predných kolies. Na palubnej doske bola čiastočne zmenená grafika prístrojového panelu, úpravou prešiel volant, dotykový infotainment. Displej by mal teraz reagovať rýchlejšie a tiež sa zväčšila priehradka pre bezdrôtové dobíjanie telefónu. V štandardnej výbave sa novo objaví funkcia automatického brzdenia s detekciou chodcov, asistent jazdy v pruhu, automatické stmievanie diaľkových svetiel a taktiež adaptívny tempomat. Viac podrobností o vylepšeniach ale automobilka zatiaľ neuvádza.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

POROVNÁVACÍ TEST: Škoda Fabia 1.0 TSI vs. Kia Rio 1.4 D-CVVT

Či chceme, alebo nie, bola to práve prvá generácia Škody Fabia, ktorá posunula kategóriu malých hatchbackov do role rodinných automobilov. Tento posun vyvolal ohlasy na opačnej strane a mnohí konkurenti reagovali. No najväčší záujem na ukrojení podielu majú, samozrejme, kórejské automobilky. Ako obstojí Škoda Fabia 1,0 TSI v porovnaní s Kiou Rio 1,4 D-CVVT?