Aktuality

Facelift Toyoty Prius prináša veľké prekvapenie! Toto sme nečakali:

Toyota Prius rozhodne nepatrí k najkrajším autám na planéte ani po modernizácii. Jemných zmien sa dočkali zadný nárazník aj svetlomety vpredu a vzadu. Novinky sa týkajú skôr technického vybavenia hybridného Priusu. Po novom bude totiž k dispozícii aj s pohonom všetkých štyroch kolies nazývaným Hybrid AWD-i.

Pohon zadnej nápravy je vyriešený dodatočným elektromotorom na zadnej náprave, ktorý dopĺňa štandardné hybridné ústrojenstvo s 1,8 litrovým agregátom pod kapotou. V závislosti od okolitých podmienok sa bude pohon zadnej nápravy automaticky pripájať. Zadná náprava pomôže pri rozjazdoch, ale aj v prípade detekcie zníženej trakcie kolies, a to až do rýchlosti 70 km / h.

Prius Facelift

Toyota zároveň dodáva, že ďalší elektromotor ani nové batérie nijako neovplyvnili vnútorný priestor Priusu či objem kufra. Nového akumuátora sa napokon dočká aj klasická verzia s pohonom predných kolies. Na palubnej doske bola čiastočne zmenená grafika prístrojového panelu, úpravou prešiel volant, dotykový infotainment. Displej by mal teraz reagovať rýchlejšie a tiež sa zväčšila priehradka pre bezdrôtové dobíjanie telefónu. V štandardnej výbave sa novo objaví funkcia automatického brzdenia s detekciou chodcov, asistent jazdy v pruhu, automatické stmievanie diaľkových svetiel a taktiež adaptívny tempomat. Viac podrobností o vylepšeniach ale automobilka zatiaľ neuvádza.

Peter Orosz
Ak čítate tento text, tak som vás buď veľmi dobre rozosmial, alebo poriadne naštval. To ma teší, pretože automobily sú aj o subjektívnych pocitoch a emóciách, ktoré sa nebojím prezentovať. Bezduché parafrázy tlačových správ budete musieť hľadať niekde inde.
Okrem znižovania amortizačnej hodnoty mojej klávesnice písaním článkov, venujem svoju pozornosť aj amatérskemu filmu a cestovaniu.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Testy

TEST: Peugeot 508 1.6 THP GT - Leví kráľ

Hovorí sa, že medzi odvahou a hlúposťou existuje len veľmi tenká hranica, na ktorej práve teraz balancuje aj automobilka Peugeot. Budeme na nový Peugeot 508 v budúcnosti spomínať ako na záchrancu strednej triedy, alebo sa z neho v tieni obľúbených SUV stane neúspešný prepadák?