VIDEO: Nová Mazda 3 oficiálne predstavená! Pozrite sa, v čom je revolučná:
Oficiálne fotografie úplne novej generácie Mazdy 3 len potvrdili úniky a naše predpoklady, o ktorých sme písali v sérii predchádzajúcich článkov. Vzhľad sa podľa očakávania odráža od konceptu KAI, najbližšie k nemu má práve verzia hatchback s netradične širokým c-stĺpikom a zvažujúcou sa líniou strechy. **Automobilka takýmto plynulým spôsobom posunula dizajnový jazyk Kodo vpred k ďalšiemu evolučnému stupňu.** Karosárska… Prečítať celé
Vydané Text: Peter Orosz
**O niečo zaujímavejší je pohľad do samotného interiéru, kde nezostal kameň na kameni.** Nás zaujali novo tvarované výduchy klimatizácie obklopujúce kaplnku prístrojov. Práve tento dizajnový prvok bol typický pre automobily nedávno zaniknutej značky Saab. Stredový tunel a spôsob umiestnenia centrálneho 8,8-palcového dotykového displeja má taktiež veľmi blízko k modernizovanej vlajkovej lodi. Napriek tomu má interiér novej trojky špecifický charakter. **Čiastočne za to môžu nové možnosti farebnej individualizácie vrchnej časti palubnej dosky a výplní dverí.**
V poradí už štvrtá generácia Mazdy 3 má **využíva úplne novú podvozkovú architektúru Skyactiv Vehicle Architecture,** ktorá vyniká zvýšenou tuhosťou, nižšou hmotnosťou a komfortnejšie fungujúcim podvozkom. Zamrzela nás však správa, že viacprvková **zadná náprava bola nahradená jednoduchším zavesením s torznou priečkou.**
Presné informácie o pripravovanej ponuke motorov automobilka ešte nezverejnila. **Práve v Mazde 3 by mali zažiť svoju premiéru revolučné benzínové agregáty s označením SkyActiv-X.** Úsporné štvorvalce by mali vďaka vysokému kompresnému pomeru zabezpečiť naftovú spotrebu paliva pri zachovaní všetkých výhod benzínových motorov. Predpokladá sa, že Mazda 3 si polepší aj po stránke výkonu. Ten sa zvýši až nad 190 k, pričom krútiaci moment presiahne hranicu 230 Nm. **Zvyšok portfólia sa bude s najväčšou pravdepodobnosťou spoliehať na už existujúce Skyactiv-G**jednotky s objemom 1,5 litra a 2,0 litra. Na naftu by sa nemalo zabudnúť a pod kapotou sa tak objaví aj 1,8-litrový diesel Skyactiv-D.
Peter Orosz
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!