Čínska napodobenina Tesly je ešte funkčnejšia ako americký originál, stojí polovicu
Youxia X by asi neprešla homologizáciou pre náš trh, ale Čína je krajina neobmedzených možností, preto tam vedia spraviť športový elektromobil za zlomok americkej a európskej ceny.
Vydané Text: Erik Stríž
Youxia X už na prvý pohľad pripomína Teslu Model S, ale nepochybne by sme uspeli aj vtedy, keby sme hľadali inšpiráciu aj u iných automobiliek, napríklad Maserati alebo Ferrari.
Elektromobil zo Šahghaja sa pýši vynikajúcimi technickými údajmi:
* zrýchlenie z 0 na 60 km/h za 2,8 sekundy,
* zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy,
* maximálny výkon elektrického pohonu 270 kW,
* maximálny krútiaci moment 440 Nm,
* elektrický dojazd do 460 km,
* ponúka motorizácie s výkonom batérií 40 KW, 60 KW a 85 KW.
Na domácom trhu sa cena začína na fantastických 28-tisíc eur, za najvyššiu výbavu si výrobca vypýta 43-tisíc eur. To je stále menej ako cena základnej verzie Tesly Model S.
Zaujímavosťou pritom je, že automobilka avizuje 5-hviezdičkové hodnotenie v nárazových testoch, teda bezpečnosť by nemala byť vôbec márna.
Čo na elektromobile z Číny zaujme okrem vonkajšieho dizajnu, je aj interiér. Opäť nápadne pripomína interiéry automobilov od značky Tesla, pridáva však funkcie rozsiahlej personalizácie a čo je zaujímavé – na veľkom stredovom displeji s uhlopriečkou až 17 palcov si môžete vybrať, aký zvuk motora sa má ozývať z reproduktorov. Na výber máte dokonca aj zvuky motorov z Ferrari 488 GBT alebo Jaguar F-Type!
Prečo musíme za takouto funkciou cestovať až na kraj sveta, prečo nemáme takého možnosti v našich ľudových škodovkách, pežotoch alebo dáciách?
Elektromobil Youxia X sa prvýkrát predstavil verejnosti ešte v roku 2015 a odvtedy je spustený aj rezervačný systém. Keď si otvoríte webstránku výrobcu dnes, nájdete tam presne to isté, čo tam bolo tri roky dozadu. Predaje sa teda nespustili, hoci ambície Youxia Motors neboli práve malé. Posledné nové správy máme z leta tohto roka, keď automobilka predstavila svoj pripravovaný elektromobil v pretekárskej verzii s červeným lakom a zníženou svetlou výškou podvozka.
Erik Stríž
Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.
Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk
Predstavujeme nový Qashqai
Nissan Qashqai sme si zamilovali všetci. Prémiové SUV je teraz za bezkonkurečnú cenu
Inzercia