Nový luxusný Hyundai Genesis G90 zásadne zmenil dizajn

Napriek tomu, že sa jedná o facelift, zmeny sú natoľko zásadné, že môžeme novinku považovať za novú generáciu modelu G90.
Vydané  Text: 

Automobilka Hyundai v roku 2015 uviedla do svojich showroomov prémiovú značku Genesis, čím chcela ešte viac zdôrazniť svoju schopnosť osloviť aj náročnú bonitnú klientelu. Projekt sa očividne vydaril, pretože značku Genesis sme začali vnímať ako samozrejmú súčasť pestrého mixu automobiliek a verejnosť rešpektuje jej imidž, ktorý sa v kľúčových bodoch zásadne líši od imidžu východzieho Hyundaiu.
Hyundai Genesis G90, rok 2015 (hore) a facelift 2020
Limuzína Genesis G90 bola od roku 2015 kritizovaná za príliš veľkú vizuálnu podobnosť s automobilmi Mercedes-Benz triedy S a BMW radu 7, v modelovom roku 2020 však prichádza so zmenami, ktoré tieto kritiky utíšia. G90 sa mení dokonca tak zásadne, že by sme ju mohli označiť za novú generáciu. Ide pritom iba o facelift, ktorý modelu doprial nové výrazné charakteristické prvky.
Modernizáciou prešli zadné i predné partie vozidla, ktoré sa dotkli masívneho grilu s kosoštvorcovým vzorom, svetlometov, loga, tvarov kapoty i toho, čo kedysi bývalo nárazníkom. Ak platilo, že dizajn vychádzal z aktuálnych modelov značky Hyundai, dnes je tomu inak a Genesis G90 sa uberá vlastnou cestou. Luxusná predná maska vozidla obsahuje priečny LED pás v tele svetlometov, ktorý vytvoril charakteristický dizajnový prvok. Zadné partie sa dočkali asi najvýraznejšej inovácie. Genesis G90 si osvojil stále modernejší LED pás spájajúci zadné svetlá, namiesto esteticky vertikálne natiahnutého tvaru svetiel sú tieto nové orientované horizontálne a nadobudli ostrejšie krivky. Zaujímavosťou je retro prvok v podobe tenkého strieborného lemu zadných svetiel.
Automobil, ktorý sa odprezentoval na domácej pôde v Južnej Kórei, stojí na 19-palcových diskoch a odprezentoval sa v krásnej platinovej úprave karosérie. Na oficiálnych fotografiách sa už G90 facelift objavuje v tmavomodrom vyhotovení, ktoré ešte viac podčiarkuje prestížny charakter limuzíny. Interiér ponúkne nové čalúnenia a inovovaný vzhľad výduchov klimatizácie a stredovej konzoly. Pod prednou kapotou sa aj po facelifte objavia známe spaľovacie agregáty: 3,8-litrová V6, 5-litrová V8 a twin-turbo 3,3 V6.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.