Nový luxusný Hyundai Genesis G90 zásadne zmenil dizajn

Napriek tomu, že sa jedná o facelift, zmeny sú natoľko zásadné, že môžeme novinku považovať za novú generáciu modelu G90.
Vydané  Text: 
Automobilka Hyundai v roku 2015 uviedla do svojich showroomov prémiovú značku Genesis, čím chcela ešte viac zdôrazniť svoju schopnosť osloviť aj náročnú bonitnú klientelu. Projekt sa očividne vydaril, pretože značku Genesis sme začali vnímať ako samozrejmú súčasť pestrého mixu automobiliek a verejnosť rešpektuje jej imidž, ktorý sa v kľúčových bodoch zásadne líši od imidžu východzieho Hyundaiu.
Hyundai Genesis G90, rok 2015 (hore) a facelift 2020
Limuzína Genesis G90 bola od roku 2015 kritizovaná za príliš veľkú vizuálnu podobnosť s automobilmi Mercedes-Benz triedy S a BMW radu 7, v modelovom roku 2020 však prichádza so zmenami, ktoré tieto kritiky utíšia. G90 sa mení dokonca tak zásadne, že by sme ju mohli označiť za novú generáciu. Ide pritom iba o facelift, ktorý modelu doprial nové výrazné charakteristické prvky.
Modernizáciou prešli zadné i predné partie vozidla, ktoré sa dotkli masívneho grilu s kosoštvorcovým vzorom, svetlometov, loga, tvarov kapoty i toho, čo kedysi bývalo nárazníkom. Ak platilo, že dizajn vychádzal z aktuálnych modelov značky Hyundai, dnes je tomu inak a Genesis G90 sa uberá vlastnou cestou. Luxusná predná maska vozidla obsahuje priečny LED pás v tele svetlometov, ktorý vytvoril charakteristický dizajnový prvok. Zadné partie sa dočkali asi najvýraznejšej inovácie. Genesis G90 si osvojil stále modernejší LED pás spájajúci zadné svetlá, namiesto esteticky vertikálne natiahnutého tvaru svetiel sú tieto nové orientované horizontálne a nadobudli ostrejšie krivky. Zaujímavosťou je retro prvok v podobe tenkého strieborného lemu zadných svetiel.
Automobil, ktorý sa odprezentoval na domácej pôde v Južnej Kórei, stojí na 19-palcových diskoch a odprezentoval sa v krásnej platinovej úprave karosérie. Na oficiálnych fotografiách sa už G90 facelift objavuje v tmavomodrom vyhotovení, ktoré ešte viac podčiarkuje prestížny charakter limuzíny. Interiér ponúkne nové čalúnenia a inovovaný vzhľad výduchov klimatizácie a stredovej konzoly. Pod prednou kapotou sa aj po facelifte objavia známe spaľovacie agregáty: 3,8-litrová V6, 5-litrová V8 a twin-turbo 3,3 V6.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk




Inzercia

Inzercia