Poznáme slovenskú cenu Hondy CR-V Hybrid! Toto sme nečakali:

Aktuálna generácia Hondy CR-V jednoznačne patrí k najlepším autám vo svojej kategórii. To, ako nám počas testovacieho týždňa robila novinka radosť, si [môžete prečítať v aktuálnom čísle Auto Motor a Športu (12/2018).](https://www.autoviny.sk/novinky/118897/nove-vydanie-auto-motor-a-sport-c-122018-uz-v-predaji) Dnes navyše Honda zverejnila správu o novej verzii tohto modelu s hybridným pohonom. Ten využíva inteligentnú technológiu Multi Mode technology (i-MMD), ktorá kombinuje dva elektrické… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Aktuálna generácia Hondy CR-V jednoznačne patrí k najlepším autám vo svojej kategórii. To, ako nám počas testovacieho týždňa robila novinka radosť, si [môžete prečítať v aktuálnom čísle Auto Motor a Športu (12/2018).](https://www.autoviny.sk/novinky/118897/nove-vydanie-auto-motor-a-sport-c-122018-uz-v-predaji) Dnes navyše Honda zverejnila správu o novej verzii tohto modelu s hybridným pohonom. Ten využíva inteligentnú technológiu Multi Mode technology (i-MMD), ktorá kombinuje dva elektrické motory, benzínový motor s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovú batériu a prevodovku s pevným pomerom. **Dobrou správou je, že hybrid bude dostupný aj s pohonom všetkých štyroch kolies.**
**Hybridné CR-V sa kombinuje s 2,0-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s maximálnym výkonom 107 kW (145 k) pri 6200 ot/min a 135 kW (184 k) elektrickým motorom s krútiacom momentom 315 Nm.** Vďaka benzínovo-elektrickému hnaciemu ústrojenstvu dokáže CR-V Hybrid zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy vo verzii FWD a za 9,2 sekundy vo verzii AWD. Maximálna rýchlosť hybridu je 180 km/h.
V závislosti od toho, či chce vodič šetriť palivo alebo využívať plný výkon vozidla, si automobilka pripravila hneď niekoľko jazdných režimov. **Prvým z nich je EV Drive, v ktorom lítium-iónová batéria dodáva energiu priamo elektrickému hnaciemu motoru,** Hybrid Drive, v ktorom motor dodáva energiu elektrickému motor-generátoru a Engine Drive, v ktorom je motor priamo spojený s kolesami prostredníctvom uzamykacej spojky meniča momentu.
[Honda nás veľmi príjemne prekvapila aj cenovou politikou hybridnej verzie, ktorá začína už od 29 990 eur s pohonom prednej nápravy.](https://www.honda.sk/content/dam/local/slovakia/cars/katalogy/SK-cenn%C3%ADk_CR-V_2019.pdf) Za dané peniaze totiž dostanete veľmi bohato vybavenú základnú verziu so samočinnou prevodovkou, ktorú ocení väčšina vodičov najmä v meste. Aj vďaka nej sa automobilke podarilo stlačiť deklarovanú kombinovanú spotrebu paliva na úroveň 5,5 l/100 km.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.