Poznáme slovenskú cenu Hondy CR-V Hybrid! Toto sme nečakali:

Aktuálna generácia Hondy CR-V jednoznačne patrí k najlepším autám vo svojej kategórii. To, ako nám počas testovacieho týždňa robila novinka radosť, si [môžete prečítať v aktuálnom čísle Auto Motor a Športu (12/2018).](https://www.autoviny.sk/novinky/118897/nove-vydanie-auto-motor-a-sport-c-122018-uz-v-predaji) Dnes navyše Honda zverejnila správu o novej verzii tohto modelu s hybridným pohonom. Ten využíva inteligentnú technológiu Multi Mode technology (i-MMD), ktorá kombinuje dva elektrické… Prečítať celé
Vydané  Text: 
Aktuálna generácia Hondy CR-V jednoznačne patrí k najlepším autám vo svojej kategórii. To, ako nám počas testovacieho týždňa robila novinka radosť, si [môžete prečítať v aktuálnom čísle Auto Motor a Športu (12/2018).](https://www.autoviny.sk/novinky/118897/nove-vydanie-auto-motor-a-sport-c-122018-uz-v-predaji) Dnes navyše Honda zverejnila správu o novej verzii tohto modelu s hybridným pohonom. Ten využíva inteligentnú technológiu Multi Mode technology (i-MMD), ktorá kombinuje dva elektrické motory, benzínový motor s Atkinsonovým cyklom, lítium-iónovú batériu a prevodovku s pevným pomerom. **Dobrou správou je, že hybrid bude dostupný aj s pohonom všetkých štyroch kolies.**
**Hybridné CR-V sa kombinuje s 2,0-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s maximálnym výkonom 107 kW (145 k) pri 6200 ot/min a 135 kW (184 k) elektrickým motorom s krútiacom momentom 315 Nm.** Vďaka benzínovo-elektrickému hnaciemu ústrojenstvu dokáže CR-V Hybrid zrýchliť z nuly na 100 km/h za 8,8 sekundy vo verzii FWD a za 9,2 sekundy vo verzii AWD. Maximálna rýchlosť hybridu je 180 km/h.
V závislosti od toho, či chce vodič šetriť palivo alebo využívať plný výkon vozidla, si automobilka pripravila hneď niekoľko jazdných režimov. **Prvým z nich je EV Drive, v ktorom lítium-iónová batéria dodáva energiu priamo elektrickému hnaciemu motoru,** Hybrid Drive, v ktorom motor dodáva energiu elektrickému motor-generátoru a Engine Drive, v ktorom je motor priamo spojený s kolesami prostredníctvom uzamykacej spojky meniča momentu.
[Honda nás veľmi príjemne prekvapila aj cenovou politikou hybridnej verzie, ktorá začína už od 29 990 eur s pohonom prednej nápravy.](https://www.honda.sk/content/dam/local/slovakia/cars/katalogy/SK-cenn%C3%ADk_CR-V_2019.pdf) Za dané peniaze totiž dostanete veľmi bohato vybavenú základnú verziu so samočinnou prevodovkou, ktorú ocení väčšina vodičov najmä v meste. Aj vďaka nej sa automobilke podarilo stlačiť deklarovanú kombinovanú spotrebu paliva na úroveň 5,5 l/100 km.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!