Toto by ste mali vedieť o prezúvaní pneumatík!
Aktuálne počasie výrazne klame. Aj keď svieti miestami slnko, vonkajšia teplota deň za dňom klesá, presne tak ako klesá účinnosť a použiteľnosť letných pneumatík.
Vydané Text: Tlačový servis
Zimné pneumatiky majú oproti letným nielen výraznejší vzor ale aj mäkšiu zmes vďaka ktorej sú schopné „pracovať“ aj pri nízkych teplotách. Lenže, nesmú byť sta-ré. Preto si na nich skontrolujte tzv. DOT kód – štvormiestne číslo na boku pneumatiky zobrazujúce týždeň a rok výroby pneumatiky. Napríklad 4011 znamená, že bola vyrobená v 40-tom týždni v roku 2011. **Ak ste na pneumatike našli podobné čísle, radšej ich z bezpečnostných dôvodov vyhoďte. Optimálny vek je tri roky, maximálny päť.**
Keď len meníte celú sadu, čiže disk aj s pneumatikou, je vhodné si ju nechať – aspoň kaž-dý druhý rok – vyvážiť. Odporúčame po lete aj kontrolu geometrie. **Pri podvozkových častiach si počas prezúvania rovno skontrolujte stav opotrebenia brzdovej sústavy – kotúče musia byť bez hrdze a musia byť rovnomerne opotrebované, platničky musia mať potrebnú hrúbku a taktiež rovnomerné opotrebovanie, gumené brzdové hadičky zase nesmú byť extrémne popraskané.**
Ako sa však postarať pred zazimovaním o naše pneumatiky a disky? Ak máte len holé pneumatiky, skladujte ich postavené vedľa seba, ak ich máte na diskoch, tak na seba. V oboch prípadoch v suchom a čistom prostredí. **Pred zazimovaním by sme mali naše disky a pneumatiky dôkladne vyčistiť od špiny a usadeného brzdného prachu, kto-rý sa nachádza aj v pneumatikách.**
Ebix, Magazín, Pneumatiky, Poradňa, Príprava Auta Na Zimu, Servis, Skladovanie, Starostlivosť, Tlačová Správa, Zimné Pneu
Inzercia